کد خبر: ۱۹۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
معاون فرهنگی و توسعه وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم بتوانیم در بازی‌های پیش رو از حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان - طی حکمی از سوی وزارت ورزش و جوانان، سینا کلهر به عنوان معاون فرهنگی و توسعه وزیر ورزش و جوانان انتخاب و جایگزین عبدالحمید احمدی شد.

او در مورد برنامه و هدف های وزارت ورزش برای دهه فجر گفت: بخش زیادی از برنامه‌های ما مانند برگزاری مسابقات ورزشی که به نام جام فجر است، در سراسر کشور و حتی فدراسیون‌ها برگزار می‌شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه های مان برای جام فجر متوقف شده بود. امسال بخش زیادی از این برنامه ها برگزار خواهد شد. ما ۴ برنامه ملی را هم برای دهه فجر، تعریف کردیم. برنامه صبح و نشاط، برنامه‌ای است که ۱۵ بهمن ماه انجام می‌شود و مربوط به ورزش همگانی است. اگر هوا آلوده نباشد، روز ۱۵ بهمن در پارک‌های کشور، این برنامه را انجام می‌دهیم. برنامه دوم ما، بزرگداشت ۳۶۰ مربی شهید است که می‌خواهیم یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم. این برنامه از ۱۶ بهمن اجرا می‌شود. روز ۲۰ بهمن، برنامه ارائه خدمات سنجش سلامت مردم به شکل رایگان را داریم. ما ایستگاه روانشناسی هم خواهیم داشت که قرار است آن‌ها را هم اجرا کنیم. روز ۲۰ بهمن، انتخاب جوان برتر کشور را در سراسر استان‌ها را خواهیم داشت و قرار است مرحله اول آن انجام شود. مرحله نهایی این برنامه را در روز ۱۳ یا ۱۴ اسفند که روز جوان است، برگزار می‌کنیم. روز ۲۲ بهمن همه فدراسیون‌ها اعلام آمادگی کردند که به همراه جامعه ورزش در خیابان‌ها حضور داشته باشند. از میدان فردوسیسی راهپیمایی ما شروع می‌شود.

امیدوارم ستاد ملی مبارزه با کرونا، با حضور تماشاگران به صورت محدود موافقت کند

کلهر در مورد اینکه نبود تماشاگران در بازی امروز ایران و امارات تصریح کرد: از روزی که این خبر اعلام شد، وزیر ورزش و جوانان با تصمیم گیران این موضوع مشورت کردند و به صحبت پرداختند. این تصمیم روز شنبه اعلام شد و گفتند که بازی روز سه شنبه با امارات، بدون حضور تماشاگران است. امیدواریم در آخرین ساعات برگزاری مسابقه، بتوانیم حضور محدودی از تماشاگران را داشته باشیم. ان شاالله از بازی آینده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بتوانیم تمهیداتی را برای حضور تماشاگران، صورت دهیم. حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، بخش جدایی ناپذیر فوتبال مان است. وضعیت دانشگا‌ها و مدارس هم در هاله‌ای از ابهام است. امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم به صورت محدود از حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، استفاده کنیم. تمام تلاشمان برای این موضوع به کار می‌گیریم. امیدوارم ستاد ملی مقابله با کرونا هم، با حضور تماشاگران به صورت محدود موافقت کند.

با تصمیم ستاد ملی مبازره با کرونا، دیدار ایران و امارات به دلیل شیوع ویروس آمیکرون در کشور، بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

باید تکلیف فدراسیون تکواندو هر چه سریع تر مشخص شود

او درباره وضعیت فدراسیون تکواندو گفت: ساعی با ۲۹ رای، به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو انتخاب شد، در صورتی که باید نصف به علاوه یک رای بیشتر می‌آورد. در مورد فدراسیون تکواندو، مسئله ما این است که با یک معغل حقوقی مواجه هستیم. نهاد‌های حقوقی باید شفاف سازی کنند. باید تکلیف فدراسیون تکواندو هر چه سریع‌تر روشن شود. وزارت ورزش هم پیگیر هستند تا بتوانیم این فدراسیون را سر و سامان دهیم. در مورد فدراسیون وزنه برداری و انتخاب مرادی هم مسئله حقوقی وجود دارد. امیدوارم خیلی زود وضعیت فدراسیون بدنسازی هم مشخص شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار