کد خبر: ۱۹۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۳ شهر استان مرکزی دروضعیت قرمز قرار گرفته که خطر شیوع کرونا در استان مرکزی سرعت یافته است.

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به وضعیت کرونایی استان مرکزی اظهار داشت: در روزها و هفته‌های اخیر بارها درباره شیوع کرونا و سرعت ابتلا در سطح استان مرکزی هشدار دادیم ولی متاسفانه به دلیل ساده‌انگاری شرایط استان خطرناک‌تر می‌شود.

وی افزود: براساس آخرین رنگ بندی شهرها اراک، ساوه و دلیجان در وضعیت قرمز قرار گرفتند این درحالیست که پیش از این تنها شهر اراک در وضعیت قرمز بود و بارها درباره خطر در شهرهای ساوه و دلیجان هشدار دادیم که متاسفانه باسهل انگاری مردم شاهد وضعیت قرمز این دوشهرستان درکنار اراک هستیم.

جمالیان تصریح کرد: دلیجان و‌ محلات 3 شهرستان استان مرکزی هستند که در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند به طوری که دلیجان و محلات در وضعیت زرد بوده که امروز نارنجی شدند.

رئیس علوم پزشکی اراک ادامه داد: 6 شهرستان شامل محلات، تفرش، فراهان، خنداب، شازند، خمین نیز از امروز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند و زنگ خطر در این شهرها به صدا درآمده به طوریکه شهرهای تفرش، فراهان، خنداب، خمین و شازند پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند و امروز به رنگ نارنجی درآمده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 3 شهرستان زرندیه، کمیجان و آشتیان در استان مرکزی نیز در وضعیت زرد قرار دارند و هیج شهر استان دیگر در وضعیت آبی و کم خطر کرونایی قرار نگرفته است.

انتهای پیام/711/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار