کد خبر: ۱۹۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:
ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: صنایعی مانند دخانیات، پنبه، نساجی و چای در استان زمین خورده است و باید حمایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت دخانیات ایران مصرف ۸۰ میلیارد نخ سیگار را تاسفبار دانست و گفت: یکی از گلایه‌ها این است که تبلیغات درباره آثار زیانبار دخانیات در کشور ضعیف است.

وی با عنوان اینکه آثار زیانبار مصرف دخانیات باید بازگو شود، گفت: به هر روی جمعی در حال مصرف دخانیات هستند و چاره‌ای نداریم که به تولید بپردازیم.

وی گفت: صنعت دخانیات هم مانند پنبه، نساجی مازندران، چای و غیره زمین خورده است و صنعت چادر نیز با مشکل روبرو است و با آنکه در کشور ۹۰ میلیون مترمربع چادر در کشور مصرف می‌شود ولی تولید ۱۰ میلیون مترمربع است.

آیت الله لائینی حضور مافیایی که سودشان را در واردات می‌بینند، از جمله مشکلات تولید ذکر کرد و گفت: باید به صنعت دخانیات به دلیل ضرورت و اضطرار توجه شود و تولید در انحصار شرکت‌های داخلی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار خلع ید امتیاز شرکت‌های خارجی تولیدکننده دخانیات در کشور و واگذاری امتیاز آن به شرکت‌های داخلی شد و گفت: صنایع ما باید مدرن شود از سوی دیگر برای کاهش مصرف دخانیات و تقویت زیرساخت‌های تولیدی برنامه ریزی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار