کد خبر: ۱۹۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
شاخص کل بورس با رشد ۵.۴۳ درصدی از محدوده یک میلیون و ۲۷۶ واحد به یک میلیون و ۳۰۱ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان وضعیت بازار سرمایه این هفته به مراتب بهتر بود و بازار به سمت بالا حرکت کرد. شاخص کل بورس با رشد ۵.۴۳ درصدی از محدوده یک میلیون و ۲۷۶ واحد به یک میلیون و ۳۰۱ واحد رسید.

آراد پور کار کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۴.۴۱ درصدی از ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحد به ۳۳۳ هزار و ۱۸ واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با رشد حدود ۵ درصد از ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد به ۱۷ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


خروج ۹۴۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه

به گفته کارشناس بازار سرمایه، این هفته شاهد خروج ۹۴۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه بودیم که این نشان از عدم بازگشت اعتماد حقیقی‌ها به بازار سرمایه است.

همچنین صنعت پالایشی، به دلیل گزارشات بسیار خوبی که ارائه کردند، بیشتر مورد تقاضا قرار گرفتند و جزو صنایع پیشتاز این هفته بودند.

آرتا اسدی کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلی‌ترین اخبار اثرگذار بر بازار سرمایه تصمیمات دولت مبنی بر ارتقای وضعیت بازار و تلاش برای بهبود وضعیت آن و اهتمام خودسازان داخلی به ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی و همچنین نگرانی‌های ادامه دار در مورد دامنه نوسان بوده است که البته اهتمام به اصلاح از سوی رئیس سازمان بورس، منتج به تقویت رشد بازار شده است.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، از جمله صنایع پیشتاز این هفته، صنایع خودرویی، فلزات اساسی، بانک ها، فراورده‌های نفتی و صنایع شیمیایی است که با توجه به اخبار مربوط به خودرو و همچنین خروج کشتی نفتکش مرتبط با ایران از لیست تحریم‌ها تا حدودی قابل توجیه است.

بی اعتمادی سهامداران ورود پول به بازار را سلب می کند

با توجه به افزایش ملایم حجم و همچنین مشارکت معامله گران حقیقی و حقوقی در خرید و فروش در نماد‌های پر تراکنش، به نظر می‌رسد که سرمایه گذاران فعال بازار تمایل به تمرکز سرمایه و ایجاد رشد در بازار را دارند. البته هنوز اعتماد کافی بر روند بازار سرمایه به منظور ورود پول ایجاد نشده است. با این حال شاهد ورود پول نه چندان قدرتمند، اما امیدوار کننده به بازار سرمایه هستیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار