کد خبر: ۱۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
استان تهران با میانگین مصرف روزانه نزدیک به ١٤ میلیون لیتر بنزین، رتبه نخست کشوری را دارد.
به گزارش شانا،میانگین مصرف روزانه بنزین استان تهران در پنج ماه نخست امسال ١٣میلیون و ٨٤٠ هزار لیتر بوده است.

    برپایه این گزارش،مصرف روزانه بنزین این استان در فروردین ماه به طور میانگین ١٢,١ میلیون لیتر و در اردیبهشت ماه نیز ١٤.١ میلیون لیتر بوده است.

    همچنین، میانگین مصرف روزانه این فرآورده نفتی در خردادماه ١٤,٣ میلیون لیتر و در تیرماه ١٣.٨ میلیون لیتر گزارش شده است.

    در مردادماه نیز روزانه به طور میانگین ١٤,٩میلیون لیتر بنزین مصرف شده است.

    استان تهران، از نظر مصرف این فرآورده نفتی(بنزین) با ١٥ استان کوچک و متوسط مانند چهار محال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد،گلستان و اردبیل برابری می کند.

    گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نشان می دهد: استان اصفهان در مصرف بنزین ، پس از تهران، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

    این گزارش حاکی است: استان اصفهان در پنج ماه نخست امسال، روزانه به طور میانگین مصرف کننده پنج میلیون و ٢٨٠ هزار لیتر بنزین بوده است.

    در این بازه زمانی،بیشترین میانگین مصرف روزانه این استان با ٥,٤ میلیون مترمکعب به مردادماه و کمترین میزان مصرف روزانه آن نیز با ٥.٢ میلیون لیتر به خردادماه و تیرماه مربوط می شود.

    در فروردین و اردیبهشت ماه نیز مصرف روزانه بنزین استان اصفهان، ٥,٣ میلیون لیتر بوده است.

    خراسان رضوی، سومین استان به لحاظ مصرف بنزین در پنج ماه نخست امسال بوده، به گونه ای که در ١٥٥ روز نخست امسال، روزانه به طور میانگین ٣,٨ میلیون لیتر بنزین در آن مصرف شده است.

    در این گزارش، برپایه آمار، استانهای فارس، آذربایجان شرقی و گیلان نیز به لحاظ مصرف بنزین در سطحی نسبتا برابر با خراسان رضوی قرار دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار