کد خبر: ۱۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
یک مقام مسئول با اشاره به نیمه رها شدن طرح جمع آوری گازهای همراه سکوی نفتی بهرگانسر در غرب خلیج فارس توسط شرکت اماراتی از اجرای طرح جدید استحصال مواد شیمیایی از آب همراه نفت خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، محمود پورغلامی درباره آخرین وضعیت طرح‌های افزایش، حفظ و نگهداشت تولید نفت ایران در غرب خلیج فارس، گفت: در حال حاضر میادین بهرگانسر و هندیجان از مهمترین میادین نفتی در غرب خلیج فارس است.

معاون سکوی بهرگانسر با اشاره به سابقه بیش از ۵۰ ساله آغاز تولید نفت خام ایران در میدان بهرگانسر، تصریح کرد: عملیات اجرایی تولید نفت خام از سال ۱۳۳۸ شمسی در بهرگانسر آغاز و در نهایت تولید طلای سیاه در این میدان از سال ۱۳۴۰ با حفاری اولین چاه و برداشت ۳۲۰۰ هزار بشکه نفت آغاز شد.

این مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون تولید نفت در بهرگانسر با فعالیت همزمان سه سکوی اصلی، سکوهای اقماری و تاسیسات فراساحلی در حال انجام است، اظهار داشت: نفت تولیدی میدان بهرگانسر با درجه ای. پی. آی ۲۹ یکی از سبک ترین نفت های تولیدی ایران در خلیج فاسر بوده و این نفت با استفاده از یک خط لوله ۵۶ کیلومتری به تاسیسات فرآورش بهرگان انتقال داده می شود.

وی با اشاره به تولید نفت از ۲۲ حلقه چاه میادین بهرگانسر و هندیجان، بیان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید نفت در میدان بهرگانسر به بیش از ۶۰ هزار بشکه اافزایش یافته و به دلیل مرغوبیت نفت تولیدی، مشمول کاهش تکلیفی تولید نفت در دوران تحریم نشده است.

پورغلامی همچنین در خصوص اتلاف گاز در مشعل سکوهای نفتی بهرگانسر و هندیجان توضیح داد: قرار است تمامی گازهای در حال سوختن میادین نفتی بهرگانسر، ابوذر، سروش، نوروز و هندیجان با استفاده از یک خط لوله به تاسیسات خارگ منتقل شود و به عنوان سوخت و خوراک مجتمع پتروشیمی مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون سکوی نفتی بهرگانسر میزان اتلاق گاز در مشعل سکوی نفتی بهرگانسر را حدود ۲۵ میلیون فوت مکعب در روز عنوان کرد و افزود: یک شرکت اماراتی – ایرانی مسئول انتقال گازهای همراه نفت سکوی بهرگانسر به تاسیسات خارگ بوده که به دلیل تحریم این پروژه را نیمه تمام رها کرد.

وی با اشاره به انجام تمامی مراحل جمع آوری و انتقال گازهای همراه نفتی قدیمی ترین سکوی نفتی ایران در خلیج فارس، گفت: هم اکنون تولید نفت میدان بهرگانسر با استفاده از نفت سازندهای غار، آسماری، سروک، بنگستان و گورکان انجام می شود.

این مقام مسئول در ادامه از فعالیت همزمان دو دستگاه دکل حفاری دریایی در میادین نفتی بهرگانسر و هندیجان خبر داد و یادآور شد: به منظور حفظ و نگهداشت تولید نفت حفاری ۱۴ حلقه چاه جدید دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح استحصال مواد شیمیایی کمیاب از آب‌های همراه نفت میدان بهرگانسر، خاطرنشان کرد: این مواد شیمیایی همراه آب در نفت پس از انتقال به تاسیسات ساحلی بهرگان جداسازی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار