کد خبر: ۱۹۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: سرانه کلاس‌های آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع و در خراسان رضوی ۴.۳ متر مربع برای هر دانش‌آموز است که نشان می دهد سرانه کلاس‌های آموزشی این استان حدود یک‌متر کمتر از میانگین کشوری است.

یعقوبعلی نظری امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از هنرستان کار و دانش زنده‌یاد محسن سپهری راد در نیشابور همزمان با طرح متمرکز آغاز بهره‌برداری از ۲هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی با ۱۳هزار و ۴۵۰ کلاس درس در کشور افزود: همین‌ میزان امکانات هم توزیع عادلانه ندارد و در حواشی شهر مشهد و برخی شهرهای استان خراسان رضوی این‌میزان به ۲.۲ متر مربع می‌رسد.

وی ادامه داد: در این استان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی و بیش از ۵۶ هزار کلاس درس با بیش از یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز وجود دارد و امروز ۳۴ طرح با ۱۳۳ کلاس به بهره‌برداری می‌رسد و تا آخر سال این تعداد به ۳۰۰ طرح خواهد رسید.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به این که امروز حدود ۲۰۰ مدرسه کانکسی و حدود ۲۰ مدرسه سنگی در استان داریم مسوولان باید در تصمیم‌گیری‌ها عدالت آموزشی را مدنظر قرار دهند و این امر در ساخت و سازهای این استان هم باید مورد توجه باشد و با سپاس از خیرین باید با یک جهاد همگانی و مضاعف این عقب ماندگیها توسط مدیران، مسوولان، خیران و حرکت‌های مردمی جبران شود.

مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار