کد خبر: ۲۰۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
خبرورزشی نوشت: اودیون ایگالو ستاره نیجریه‌ای پیشین منچستریونایتد و واتفورد که این روزها در الهلال توپ می‌زند، یک میلیون پوند برای ساخت یک یتیم‌خانه در کشورش نیجریه هزینه کرده است.

اودیون ایگالو تنها ۱۷ سال داشت که نیجریه را ترک کرد اما هرگز ریشه‌های خود را فراموش نکرد. ستاره سابق منچستریونایتد که در جام جهانی باشگاه‌ها به همراه تیم الهلال عربستان به مصاف چلسی رفت، از درآمد خود در این بازی برای کمک به پرورشگاهی در زادگاهش استفاده کرد.

خدمت به جامعه

در دسامبر ۲۰۱۷ یتیم‌خانه ایگالو در ایجگون، حومه‌ای محقر در شمال لاگوس، افتتاح شد. ایگالو در ۵۰ کیلومتری جاده آجگونل بزرگ شد. این ستاره ۳۲ ساله در وبسایت این بنیاد گفت: «زندگی در آجگونل سخت بود و من به خودم قول دادم که اگر زمانی پیشرفت کردم و اوضاعم خوب شد به جامعه‌ای که از آن آمده‌ام خدمت کنم. چالش‌های زندگی با وجود داشتن هم پدر و هم مادر در کنارم، واقعاً سخت بود. یتیمان اوضاع بدتری دارند و خوشحالم از اینکه زندگی به من فرصتی داده که بتوانم نوری به زندگی آن‌ها بتابانم.»

آشنایی با یتیم‌خانه یک‌میلیون پوندی ستاره آبی‌پوش در زادگاهش/عکس

یتیم‌خانه یک میلیون پوندی

گزارش شده که ایگالو حدوداً یک میلیون پوند برای ساخت خانه هزینه کرده است. این خانه بین ۳۰ تا ۴۰ کودک را در خود جای داده و دارای آپارتمان‌های جداگانه برای دختران و پسران است. آن‌ها نوزادان را تقبل می‌کنند و متعهد می‌شوند تا زمانی که بچه‌ها ۱۸ ساله بشوند از آن‌ها مراقبت کنند و به آن‌ها آموزش آکادمیک و ورزش می‌دهند.

آشنایی با یتیم‌خانه یک‌میلیون پوندی ستاره آبی‌پوش در زادگاهش/عکس

در افتتاحیه این یتیم‌خانه ملی‌پوشان سابق نیجریه پیتر روفای، سامسون سیاسیا، آستین اگواوون و دروازه‌بان سابق سوپرفالکون‌ها، آن چیجین هم شرکت کردند و در کنار ایگالو ایستادند. لوگوی یتیم‌خانه روی دیوارهای نارنجی دیده می‌شود. در این تصویر ایگالو را میبینیم که شادی پس از گلش را با زانو زدن و دست‌ها را رو به آسمان بردن، نشان می‌دهد و زیر عکس هم نوشته شده: «خدا قادر است.» او گفت: «آرزوی من کمک به مردم بود و این یک قدم در مسیر درست است. امیدوارم زندگی به طور مثبتی تغییر کند، اهداف و آرزوهای یتیمان به طور کامل برآورده شود و بچه‌هایی که آینده‌سازان این دنیا هستند در سلامت باشند.»

بیشتر بخوانید:

آشنایی با یتیم‌خانه یک‌میلیون پوندی ستاره آبی‌پوش در زادگاهش/عکس

دیگر کارهای خیر

ایگالو قبل از افتتاح یتیم‌خانه راه‌های کمک‌رسانی دیگری هم پیدا کرده بود. این مسیحی باایمان بخشی از دستمزدهای خود را برای کمک به کودکان، مدارس و زنانی که سرپرست خانواده هستند و زیر خط فقر زندگی می‌کنند، به نیجریه می‌فرستاد. او در سال ۲۰۱۵ به نشریه «میرر» گفته بود: «خانواده من اولویت هستند. هر ماه برای آن‌ها پول میفرستم و همچنین برای افراد کم‌درآمد هم کمک‌های مالی می‌فرستم چون خودم در فقر بزرگ شدم. من برای بچه‌ها و مدارس پول می‌فرستم و از حدود ۴۵ زن فقیری که همسر ندارند مراقبت مالی می‌کنم و سعی می‌کنم یک خیریه راه‌اندازی کنم تا کمک کننده باشم. من به خوبی می‌دانم هیچ‌چیزی نداشتن چگونه است.»

آشنایی با یتیم‌خانه یک‌میلیون پوندی ستاره آبی‌پوش در زادگاهش/عکس

۲۵۷ ۴۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار