کد خبر: ۲۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
عضو هيات مديره شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل با اشاره به جزئيات حضور سرمايه‌گذاران در پروژه‌های حمل و نقلی گفت: ۱۱ پروژه سرمايه‌گذاری با مبلغ ۱۰ ميليارد يورو در اين بخش تعريف شده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر،خيراله خادمي  درباره واگذاري ساخت پروژه هاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور به سرمايه گذاران، گفت: آنچه كه مورد تاكيد مقامات عالي كشور قرار دارد مبتني بر توسعه شبكه حمل و نقل كشور به خصوص شبكه حمل و نقل ريلي است و مسئولان دولت معتقدند كه شبكه حمل و نقل ريلي، دريايي، هوايي و زميني بايد متناسب با موقعيت هاي كشور توسعه يابد.
 
وي با بيان اينكه در راستاي اين سياست، توسعه ساخت شبكه ريلي، بزرگراهي و آزادراهي در دست ساخت قرار دارد، افزود: در اين راستا حدود ۱۰۰۰ كيلومتر آزادراه و ۳ هزار كيلومتر راه آهن جديد در قالب ۱۱ پروژه سرمايه گذاري به مبلغ حدود ۱۰ ميليارد يورو به سرمايه گذاران پيشنهاد شده است.
 
عضو هيات مديره شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل با اشاره به اينكه قصد داريم با استفاده از حضور سرمايه گذاران، شبكه حمل و نقلي را توسعه دهيم، ادامه داد: اين موضوع از ضرورت‌ها و نيازهاي حمل و نقلي كشور است، بنابراين يک تحقيقاتي براي جذب سرمايه گذار و استفاده از بخش خصوصي در ساخت اين پروژه ها انجام شده است.
 
خادمي با تاكيد بر اينكه سرمايه گذاران حتي مي‌توانند براي ورود به پروژه‌هايي كه در طرح‌هاي پيشنهادي ما نيست اعلام آمادگي كنند، گفت: سرمايه گذاران مي‌توانند شرايط خود را به شركت ساخت اعلام كنند و پس از ‌بررسي‌هاي لازم شرايط براي عقد تفاهم و قرارداد فراهم مي‌شود.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌ها در شركت ساخت و توسعه زبربناهاي حمل و نقل با اشاره به اينكه كشور ما به عنوان يك چهارراه ترانزيتي در دنيا مطرح است و دسترسي كشورهاي آسياي ميانه در كوتاه ترين مسير به آب هاي آزاد از طريق ايران ميسر مي شود، گفت: در اين راستا تكميل شبكه  ريلي در دستور كار ما قرار دارد.
 
وي با اشاره به روش هاي مختلف سرمايه گذاري، اظهارداشت:خوشبختانه در قانون بودجه سنواتي كليه ضوابط لازم براي سرايه گذاري به شكل‌هاي مختلف پيش بيني شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: