کد خبر: ۲۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات بانکی برای خرید کالاهای بادوام درباره تمدید مهلت صرافی‌ها برای دریافت مجوز گفت:‌ صرافی‌ها برای ارائه اسناد و دریافت مجوز نیاز به زمان دارند اما تمدید دوباره مهلت اقدام به تعاملات آن‌ها با بانک مرکزی بستگی دارد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، اکبر کمیجانی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو در جمع خبرنگاران درباره تسهیلات بانکی برای واردکنندگان اظهار کرد: در این زمینه یک گزارش در حال تهیه است که با استفاده از ابزار خرید دین زمینه افزایش تسهیلات بانکی صرفا برای خرید کالاهای بادوام از جمله خودرو داده شود.

وی در مورد اینکه آیا با اجرای این طرح و تحریک تقاضا نرخ سود تسهیلات نیز تغییری خواهد داشت گفت: خیر فعلا چنین چیزی مطرح نیست.

به گفته وی این گزارش در حال حاضر در شورای گفت‌وگو مطرح شده است.

قائم مقام بانک مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه زمان صرافی‌ها برای دریافت مجوز تمام شده است تصریح کرد: با این حال تلاش بانک مرکزی همچنان بر این است که صرافی‌ها برای تکمیل مدارک و طی مراحل دریافت مجوز مراجعه کنند.

کمیجانی ادامه داد: صرافان برای فراهم کردن اسناد خود به زمان نیاز دارند اما تمدید مهلت آن‌ها بسته به تعاملاتشان با بانک مرکزی است.

وی در ادامه درباره وضعیت اعطای وام ازدواج با اشاره به اینکه بیشتر بانک‌هایی که در نیمه اول سال گذشته نیز این تسهیلات را نمی‌دادند با اعمال تشویق‌ها در این زمینه فعال شده‌اند عنوان کرد: تلاش ما بر این است که تمامی بانک‌ها در زمینه اعطای وام ازدواج فعال شوند و این یکی از موضوعات مهم ما در بانک مرکزی است.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: با این حال منابع بانکی محدود است و باید این منابع را برای پاسخ‌گویی بانک‌ها در مقابل هجوم تقاضا در نظر بگیریم، اما تا زمانی که منابع افزایش پیدا نکند صف برای دریافت وام طولانی است.

کمیجانی در ادامه درباره تخلفات برخی بانک‌ها از مصوبه شورای ‍پول و اعتبار درباره نرخ سود‌های بانکی با بیان اینکه گاهی شنیده می‌شود که برخی بانک‌ها از نرخ‌های مصوب عدول می‌کنند گفت: در این مورد گزارشی در بانک مرکزی در حال تهیه است که در شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد و تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از بانک‌ها این است که بر اساس مصوبات شورا عمل کنند و برخی از اقدامات بانک‌ها در زمینه تخلف از مصوبات پسندیده نیست.

قائم مقام بانک مرکزی همیچنین درباره وضعیت موسسه مالی ثامن‌الحجج تصریح کرد: بحث دادن مجوز به این موسسه هنوز در حال بررسی است و در حال حاضر تیم حسابرسی بانک مرکزی اسناد و مدارک این بانک را بررسی می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: