کد خبر: ۲۰۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: با تعاملی که با کارفرمایانی که بدهی آنها انباشت شده بود صورت گرفت معوق بیمه را که سال قبل در حدود یک هزار میلیارد تومان بود به ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علیرضا حسینی ظهر امروز در نشستی با تشکیلات کارگری ساوه با بیان اینکه قبل از انقلاب سال ۵۷ درصد تحت حمایت بیمه کمتر از ۲۰ درصد بوده است اظهار کرد: خوشبختانه پس از انقلاب بیش از ۵۰ درصد مردم تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر ۷۰ درصد مردم استان که جمعیت در حدود ۱ میلیون نفری را شامل می‌شود از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره می‌برند افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار کارگاه فعال در سطح استان مرکزی وجود دارد و میانگین دستمزد در استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی حوزه خدمات‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی را روز به روز گسترده‌تر دانست و بیان کرد: خوشبختانه با بالا رفتن آگاهی افراد کمتر کسی بدون بیمه مشغول به کار می‌شود ضمن اینکه هر توافقی برای کار کردن بدون بیمه تخلف است و کارگر می‌تواند مدعی حق و حقوق خود باشد.

حسینی تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف را یکی از امتیازات خوب این سازمان دانست و یادآور شد: یکی از وظایف مهم تحت پوشش قرار دادن افراد در بیمه تأمین اجتماعی است که در این راستا با تفاهم‌نامه بین سازمان و وزارت علوم دانشجویان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای با هزینه کم بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی را آغاز کردیم تا ضریب پشتیبانی را از ۳.۷ بالاتر ببریم.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی بیمه‌شدگان مشاغل آزاد، دانشجویان و زنان خانوار در سطح استان در مقایسه به قبل بالغ‌بر ۲۵ درصد افزایش را در بر گرفته است.

افزایش ۴.۳ درصدی بیمه کارگری

حسینی از افزایش ۴.۳ درصدی بیمه کارگری در استان و رسیدن این رقم به حدود ۲۲۲ هزار نفر اشاره داشت و گفت: سازمان تأمین اجتماعی ارتباط مستقیمی با تولید دارد و طی دو سال اخیر شرایط را در استان مرکزی طوری فراهم کردیم که کارفرمایان بدون هیچ دغدغه‌ای حق بیمه‌های خود را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی کارفرمایانی بودند که بدهی آنها انباشت شده بود و دچار اعتراضات کارگری شده بودند که خوشبختانه با تعاملی که صورت گرفت توانستیم رقم معوق بیمه را که سال قبل در حدود یک هزار میلیارد تومان بود به ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش دهیم.

کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی از کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در ساوه خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اقدامات انجام شده رقم مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سطح استان به کمتر از ۴ هزار نفر رسیده است که شماری از آنان با معرفی به مراکز کار مشغول به فعالیت مجدد شده‌اند.

حسینی در ادامه از کسری ۳۵۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی استان خبر داد.

وی همچنین بیان داشت: یکی از اقدامات خوب سازمان غیرحضوری شدن بیش از ۳۰ خدمت بود که پیش‌بینی شده بالغ‌بر ۷۰ درصد مراجعات را کاهش خواهد داد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گذری به بحث الکترونیکی شدن نسخ پزشکی داشت و با بیان اینکه علیرغم وجود نواقص در این طرح حدود ۸۰ درصد عملیاتی شده است ادامه داد: از اوایل تابستان سال آتی چیزی به نام پرداخت نقدی در حوزه درمان وجود ندارد و الکترونیکی شدن نسخ کمک شایانی به شفافیت در این بخش خواهد داشت.

حسینی با تأکید بر اینکه برای وصول مطالبات خود هیچ کارفرمایی را تحت فشار نگذاشتیم تأکید کرد: علیرغم داشتن امکان اما هیچ‌گونه ضبط اموال یا تعطیلی در استان نداشته‌ایم و تلاش کردیم مطالبات خود را با تعامل و تقسیط وصول کنیم.

افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین پرداخت بازنشستگان

وی از افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین پرداخت بازنشستگان با اجرای طرح همسان‌سازی از سال ۹۸ تا امروز خبر داد و بیان داشت: کمتر از ۶۰ درصد بازنشستگان استان حداقل دریافتی را دارند که از دلایل آن سابقه کار کمتر، از کار افتادگی و یا پایین بودن دستمزد ۲ سال آخر فعالیت آن‌هاست.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در ادامه جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در ساوه را ۲۱۱ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ضریب پوشش تأمین اجتماعی در ساوه ۷۴.۱ درصد است که از میانگین استان بالاتر می‌باشد.

حسینی از فعال بودن چهار هزار و ۱۷۱ کارگاه در شهرستان ساوه خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مستمری‌بگیران شهرستان ساوه ۲۰ هزار و ۴۳۶ نفر و مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۹۷۰ نفر هستند.

وی با اشاره به رضایت ۹۰ درصدی مراجعان تحت پوشش تأکید کرد: مسولین استانی هم به مانند دولت و سازمان هم‌قدم هستند و با درک شرایط موجود در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری و دولت پیش می‌روند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: خوشبختانه نمایندگان مردم در استان هم همواره پیگیر موضوعات خصوصاً در بحث کارگری بوده‌اند و چیزی فراتر از قانون را از سازمان مطالبه نکرده‌اند.

حسینی با قدردانی از تعامل خوب تشکل‌های کارگری در ساوه و استان با این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در صف اول خدمت به کارگران و بیمه‌شدگان است و در این شرایط سخت به‌صورت جهادی و انقلاب پای کار مردم خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری شهرستان ساوه به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار