کد خبر: ۲۰۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به ماندگاری هوای سرد و وزش باد در برخی مناطق کشور، هشدارهایی به کشاورزان و زنبورداران‌ داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان استان های کرمان، فارس و جنوب یزد طی ۲ تا ۳ روز آینده هیچ گونه روغن پاشی بر روی درختان پسته انجام ندهند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، گلخانه داران جنوب غرب و غرب کشور باید مراقب وزش باد باشند چرا که احتمال خسارت به سازه های گلخانه ای وجود دارد.

حقیقت می گوید: با توجه به ماندگاری هوای سرد در استان های بوشهر و هرمزگان، زنبورداران‌ نسبت به عایق بندی کندوها اقدام کنند، همچنین استخرداران پرورش ماهیان سردآبی راستای زاگرس مراقب ورود آب گل آلود به کشور باشند و حتما دریچه ها را کنترل کنند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۰۹ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۸۵.۵ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۲۶.۱ میلی متر است که این امر افزایش ۲۷.۵ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۱۰.۴ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز گستره بارش ها به جنوب شرق و شرق کشور بویژه در استان های فارس، کرمان، هرمزگان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی می رسد.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه با گذر متناوب امواج از شمال کشور بارس باران و برف در غرب سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز آغاز می شود، اما طبق گفته کارشناسان بارش های نرمال فصل زمستان کم بارشی قبل را جبران نمی کند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار