کد خبر: ۲۰۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

ساعاتی قبل شرکت HMD از گوشی نوکیا G21 رونمایی کرد که از مهم‌ترین ارتقاهای صورت گرفته نسبت به نسل قبلی می‌توانیم به سرعت شارژ، نمایشگر و دوربین اشاره کنیم. این شرکت مدعی شده که به لطف بهره‌گیری از باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی، عمر باتری این گوشی به ۳ روز می‌رسد.

همچنین باید به بهبودهای انجام شده برای قابلیت صرفه‌جویی در مصرف شارژ هم اشاره کنیم که محدودیت‌های کمتری را برای کاربران ایجاد می‌کند. به لطف همین مشخصه، اولین سطح از صرفه‌جویی بعد از رسیدن شارژ باتری به ۲۰ درصد فعال می‌شود و بعد از اینکه شارژ باتری به ۱۰ درصد رسید، دومین سطح از قابلیت صرفه‌جویی در مصرف شارژ فعال می‌شود تا عمر باتری بیش از پیش افزایش پیدا کند.

نوکیا G21

البته نسل قبلی این گوشی یعنی نوکیا G20 هم همراه با باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار شد و این شرکت برای گوشی موردنظر هم وعده‌ی عمر باتری ۳ روزه داد. در این میان، سرعت شارژ نسل جدید این گوشی به ۱۸ وات رسیده ولی در جعبه‌ی آن فقط شارژر ۱۰ واتی قرار دارد؛ به همین خاطر کاربرانی که می‌خواهند از حداکثر سرعت شارژ استفاده کنند باید شارژر موردنظر را به طور جداگانه بخرند. از دیگر بهبودهای صورت گرفته می‌توانیم به کاهش ۵ درصدی ضخامت بدنه اشاره کنیم که از ۹.۲ میلی‌متر به ۸.۵ میلی‌متر رسیده است.

شرکت HMD برای گوشی نوکیا G21 از نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با رفرش ریت ۹۰ هرتز استفاده کرده که برای اولین بار چنین رفرش ریتی راهی یکی از گوشی‌های سری نوکیا G شده است. در ضمن نباید قابلیت رفرش ریت متغیر را از قلم بیندازیم که به گوشی اجازه می‌دهد با توجه به شرایط مختلف، رفرش ریت ۶۰ یا ۹۰ هرتز را انتخاب کند تا در مصرف شارژ باتری صرفه‌جویی شود.

نوکیا G21

دیگر ارتقای مهم این گوشی، دوربین آن است که حالا همراه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی راهی بازار می‌شود. برای یادآوری باید بگوییم که نسل قبلی آن با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیسلی عرضه شده است. شرکت HMD در زمینه‌ی گشودگی دیافراگم و اندازه‌ی سنسور این دوربین اطلاعاتی ارائه نداده ولی در عوض اعلام کرده که به لطف قابلیت سوپر رزولوشن، این دوربین می‌تواند جزئیات تصاویر را افزایش دهد. اما متاسفانه برخلاف نسل قبلی دیگر خبری از دوربین اولترا واید نیست و در کنار دوربین اصلی فقط شاهد ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم.

قلب تپنده‌ی این گوشی چیپست پایین‌رده‌ی Unisoc T606 است که نسبت به تراشه‌ی نوکیا G20 توان بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد. این تراشه‌ی ۱۲ نانومتری از پردازنده‌ی مبتنی بر ۲ هسته‌ی Cortex-A75 و ۶ هسته‌ی A55 تشکیل شده است. همچنین Mali G57 MP1 به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی آن انجام وظیفه می‌کند. کاربران برای خرید این گوشی باید به ۴ گیگابایت رم بسنده کنند ولی دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی راهی بازار می‌شود.

HMD

متاسفانه این گوشی در ابتدا با اندروید ۱۱ به دست کاربارن می‌رسد و مانند دیگر گوشی‌های HMD، در نهایت دو نسخه‌ی جدید اندروید یعنی اندروید ۱۲ و ۱۳ را دریافت خواهد کرد. مانند نسل‌های قبلی، حسگر اثر انگشت آن هم در لبه‌ی کناری تعبیه شده است. این گوشی به زودی با قیمت ۱۷۰ یورو (۱۹۳ دلار) راهی بازار می‌شود.

منبع: GSM Arena

برچسب ها: HMD Global ، نوکیا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار