کد خبر: ۲۰۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
جایزه اسکار یکی از نه جایزه آکادمی محسوب می شود که از معتبرترین و شاخص ترین مراسم هایی است که در جهان و در بیش از ۱۰۰ کشور بصورت زنده پخش می گردد.

جایزه اسکار چیست؟

این جایزه که طی مراسمی بنام اسکار (Oscars) انجام می شود به فیلم ها یا بازیگران و کارگردان با عناوین مختلف داده می شود. این مراسم اعطای جوایز سالانه آمریکا و توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به بهترین های سینمای جهان اهدا می گردد. پوشش خبری و رسانه ای این مراسم در سطح جهان بسیار زیاد است به همین دلیل این جایزه روز به روز برای هنرمندان دنیا شاخص تر و دوست داشتنی تر نیز می شود. رسانه همراه مووی بصورت اختصاصی به این مراسم و فیلم های نامزد شده خواهد پرداخت.

تاریخچه اسکار

نخستین جایزه اسکار در ۱۶ می ۱۹۲۹ میلادی در مراسم شام خصوصی در هتل روزولت هالیوود با حضور ۲۷۰ تماشاگر برگزار شد که طی آن امیل یانینگز برنده اولین جایزه اسکار به عنوان بهترین بازیگر مرد در بازی در فیلم های آخرین فرمان و راهی که همه می روند شد و از آن به بعد تا هم اکنون این مراسم هر ساله برگزار می شود.

بهای بلیت مراسم بعدی اسکار که در هتل میفر برگزار شد در گذشته ۵ دلار بود و در طول سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۲۸ در این مراسم ۱۵ تندیس به بازیگران، کارگردان ها و دیگر عوامل صنعت فیلم سازی اهدا شد.

اسامی برندگان اسکار در گذشته از سه ماه قبل اعلام می شد که این رویه از سال ۱۹۳۰ تغییر کرد و در طی ۱۰ سال نتایج برای چاپ به روزنامه ساعت ۱۱ شب فرستاده می شد. این شیوه تا زمان لس آنجلس تایمز ادامه یافت و در سال ۱۹۴۱ برندگان اسکار در یک نامه مهر و موم شده اعلام و این مراسم از تئاتر کداک نیز پخش می شد.

تاریخ برگزاری اسکار ۲۰۲۲

زمان برگزاری این مراسم در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۷ فروردین ۱۴۰۱ در سالن تئاتر دالبی خواهد بود. گفته می شود دلیل انتخاب این زمان جلوگیری از تداخل با بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن و سوپر بول LVI می باشد.

معرفی و دانلود فیلم های اسکار ۲۰۲۲

  1. دانلود فیلم Belfast

بلفاست یک فیلم درام و کمدی محصول سال ۲۰۲۱ کشور انگلستان به کارگردانی کنت برانا است که توسط کمپانی TKBC تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز کنت برانا نوشته و بازیگرانی بنام؛ جود هیل، لوئیس مک آسکی، کترینا بلف، جیمی درنان، جودی دنچ، کیران هایندز، لارا مک دانل در این اثر ایفای نقش می کنند. این فیلم که براساس داستانی واقعی از دوران کودکی کنت برانا ساخته شده است، اولین بار در تاریخ ۲ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی در چهل و هشتمین جشنواره فیلم تلوراید Telluride Film Festival در کشور آمریکا به نمایش درآمد سپس در ۱۲ نوامبر نیز توسط Focus Features در سینماهای کشور آمریکا اکران شد و توانست به فروش تقریبی ۵.۹ میلیون دلار در سطح جهانی دست پیدا کند.

کنت برانا این فیلم را شخصی‌ترین فیلم خود توصیف کرده است که به دوران کودکی پسر جوانی در میان هیاهوی شهر بلفاست در ایرلند شمالی، در دهه ۱۹۶۰ میلادی می‌پردازد؛ این فیلم پس از پخش با نظرات و نقدهای مثبت فراوانی از سوی منتقدان و مخاطبین روبرو شد؛ فیلم بلفاست پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده ۱۰ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم شده و نامزد دریافت ۴۸ جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی بهترین طراحی لباس، بهترین موسیقی و بهترین فیلم اشاره کرد.

  1. دانلود فیلم  Coda

فیلم ها و انیمیشن نامزد اسکار

کودا فیلمی کمدی و درام ساخت ۲۰۲۱ کشورهای آمریکا و فرانسه به کارگردانی سیاه هدر است. بازیگرانی همچون؛ امیلیا جونز، اوگینو دربز، تروی کوتسور، فردیا والش پیلو، دنیل دورانت، مارلی متلین  در این حضور دارند. این فیلم در سال ۲۰۱۹ در لوکیشن گلاستر، ماساچوست فیلمبرداری شد. همچنین این فیلم برنده ۵ جایزه از جشنواره‌های بین المللی شده است. داستان فیلم در مورد دختری جوان به نام روبی است که تنها عضو شنوای یک خانواده ناشنوا می‌باشد. پدر، مادر و برادر بزرگتر روبی به نام لئو همگی ناشنوا هستند و در حوزه تجارت ماهیگیری فعالیت می‌کنند. در این میان روبی به موسیقی علاقه دارد اما زمانی که متوجه می‌شود کسب و کار ماهیگیری خانواده در معرض تهدیدی جدی قرار گرفته‌است، میان انتخاب رشته مورد علاقه خود و کمک به کسب و کار خانواده‌اش، دچار تردید شده است.

  1. دانلود فیلم  Don’t Look Up

بالا رو نگاه نکن یا دونت لوک آپ فیلمی کمدی سیاه محصول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکا به کارگردانی آدام مک کی است که توسط دو کمپانی‌ Bluegrass Films و Hyperobject Industries تهیه و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز آدام مک کی به رشته تحریر درآورده و هنرمندانی چون تیموتی شالامی، لئوناردو دیکاپریو، جنیفر لارنس، کیت بلانشت، مریل استریپ، ران پرلمن، جینا گرشان، جونا هیل، ملانی لینسکی، متیو پری، مارک رایلنس، تایلر پری، ملانی لینسکی، کید کودی، آریانا گرانده، تایلر پری در آن به ایفای نقش پرداخته‌ اند؛ همچنین این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی توسط نتفلیکس NETFLIX در کشور آمریکا و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر شود.

  1. دانلود فیلم  Drive My Car

ماشین مرا بران یک اثر درام ساخت ۲۰۲۱ محصول ژاپن به کارگردانی و نویسندگی ریوسوکی هاماگوچی است. بازیگران این فیلم عبارتند از؛ نیشی‌ جیما هیده‌ توشی، توکو میورا، ریکا کیریشیتا. این فیلم در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلم نامه در بخش اصلی را کسب کرد و همچنین جوایز فیپرشی و در چهاردهمین دوره جوایز آسیا پاسیفیک در چهار عنوان اصلی بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی نامزد شد که در آخر دو جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه را کسب نمود. همچنین جایزه گلدن گلوب هفتادوهمین دوره این مراسم برای فیلم غیرانگلیسی زبان را دریافت و در نودو چهارمین دوره جایزه اسکار نامزد دریافت چهار جایزه شده است.

پس از مرگ غیرمنتظره همسرش، یوسوکه کافوکو، بازیگر و کارگردان سرشناس صحنه، پیشنهاد کارگردانی نمایش عمو وانیا در هیروشیما را دریافت می کند. در آنجا، او شروع به مواجهه با اسرار وحشتناکی می کند که همسرش پشت سر گذاشته است. این فیلم با ۴ کیفیت و پخش آنلاین در بخش دانلود فیلم دوبله فارسی همراه مووی قرار دارد.

  1. دانلود فیلم  Dune

فیلم ها و انیمیشن نامزد اسکار

تل ماسه: بخش اول (Dune: Part One) فیلمی اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی و درام محصول سال ۲۰۲۱ کشورهای آمریکا و کانادا به کارگردانی دنی ویلنوو است که توسط کمپانی‌های Legendary Entertainment و Villeneuve Films و Warner Bros تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز دنی ویلنوو و جان اسپایتز به صورت مشترک به رشته تحریر درآورده و هنرمندانی چون جیسون موموآ، تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، اسکار آیزاک، خاویر باردم، دیوید باتیستا، زندیا، استلان اسکارشگورد، شارلوت رمپلینگ، دیوید دستمالچیان، چارلی راوس و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ همچنین این فیلم که براساس رمانی به همین نام نوشته فرانک هربرت و با بودجه ۱۶۵ میلیون دلاری ساخته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار