کد خبر: ۲۰۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
اگر تا زمان مطالعه این مطلب برای خرید هدیه روز پدر به جمع‌بندی نرسیده اید، یک منوی پیشنهادی جذاب را برای شما آماده کرده‌ایم و البته یک یادداشت طنز هم درباره هدایای این روز داریم.

اگر شما بودید چه هدیه‌ای برای روز پدر میخواستید؟ + فیلم

خرید هدیه برای روز پدر اگر انتخاب‌تان چیز‌هایی به جز پیراهن، جوراب، زیرشلواری و... باشد، انصافا کار ساده‌ای نیست. اگر تا زمان مطالعه این مطلب برای خرید هدیه روز پدر به جمع‌بندی نرسیده اید، یک منوی پیشنهادی جذاب را برای شما آماده کرده‌ایم و البته یک یادداشت طنز هم درباره هدایای این روز داریم. بسته پیشنهادی امروز ما که براساس تیپ‌ها و علایق متنوع آقایان و پدر‌ها دسته بندی شده، به دردتان خواهد خورد تا سریع تصمیم بگیرید و فردا هدیه مناسبی تقدیم پدرتان کنید. با ما باشید.

برای پدر‌های فنی چی بخریم؟

اگر همسر و پدری دارید که می‌داند چطور شیرآب روشویی را تعمیر کند که چکه نکند؛ بلد است شاخه‌های درختِ حیاط را هرس کند یا وقتی خودروی تان در مسیر یک سفر خانوادگی استارت نخورد، سر دربیاورد که مشکل چیست و حداقل تا یک آبادی برساندتان، خوش به حالتان؛ چون هم خیالتان راحت است و هم هزینه هایتان کمتر. شاید این هدایا، بتواند چنین مرد و پدری را حسابی خوشحال و هیجان زده کند.

معمولا مرد‌های فنی هیچ وقت از جعبه ابزار سیر نمی‌شوند و همیشه برای داشتن سری‌های متنوع تری از مته و پیچ گوشتی و انواع آچار، اشتیاق دارند. جعبه ابزار‌های موجود در بازار، به دو شکلِ جعبه‌ای و کیفی و در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود. تفاوت این جعبه ابزار‌ها علاوه بر اندازه، در تعداد ابزار‌ها و جنس جعبه و قفل جعبه است.

لوازم نگهداری خودرو

اگر پدر و آقای خانه از آن عشقِ خودروهاست و برای خودروی خانوادگی تان، احترام ویژه‌ای قائل است، لوازم نگهداری و نظافت خودرو، یک هدیه کاربردی به حساب می‌آید که دامنه وسیعی هم دارد: از کارواشِ خانگی و موتورشوی گرفته تا محلول شیشه شوی، اسپری داشبورد و حوله مایکروفایبر که به نیاز صاحب خودرو و جیب شما بستگی دارد.

برای پدر‌های هنرمند چی بخریم؟

همسر و پدری دارید که اهل خطاطی، عکاسی یا فیلم سازی است؟ در یک رشته هنری تحصیل کرده، با هنرمندان نشست و برخاست دارد یا اخبار هنری را با اشتیاق دنبال می‌کند؟ پایه فیلم دیدن، کتاب و مجله خواندن، سینما رفتن و بازدید از نمایشگاه‌های آثار هنری است؟ برای چنین مرد و پدری باید سنگِ تمام گذاشت و البته دست‌تان برای خرید هدیه و خوشحال کردنش تقریبا باز است.

کتاب

آن قدر کتاب خوب در زمینه‌های مختلف مثل مجموعه داستانِ کوتاه، رمان، مجموعه مقالات و مصاحبه‌های چهره‌های جذاب و... در بازار نشر وجود دارد که احتیاجی به معرفی و یادآوری نیست. در کنار کتاب‌های کاغذی، کتاب‌های اندرویدی و کتاب‌های صوتی هم انتخاب‌های خوبی هستند. منتها شاید بهترین انتخاب، خرید یک کتاب نفیس با چاپ ویژه مثل مجموعه رباعیات خیام یا دیوان حافظ یا یک مجموعه نفیس مثل رمان ۱۰ جلدی کلیدر باشد؛ آثاری گران قیمت که معمولا خود اشخاص برای خریدش هزینه نمی‌کنند.

آلبوم موسیقی

درست مثل کتاب، این روز‌ها مارکت موسیقیِ ایران هم آن قدر غنی و رنگارنگ و متنوع است که کافی است سلیقه پدرتان را بدانید که به کدام سبکِ سنتی، پاپ، تلفیقی و... علاقه‌مند است تا با گزینه‌های بسیار خوبی برای انتخاب و خرید روبه رو شوید.

ادوات موسیقی

یک سازدهنی برای نواختنِ یک ملودی خاطره انگیز یا یک هدفون برای شنیدن موزیک‌های موردعلاقه با صدای استریو می‌تواند هدیه‌های هیجان انگیزی برای یک آدم مانوس با هنر باشد.

برای پدر‌های شیک‌پوش چی بخریم؟

اگر پدرتان همیشه پیراهن، شلوار، کفش، کمربند و... را با هم هماهنگ می‌کند و می‌پوشد، باید بدانید خوشبختانه گزینه‌های خرید هدیه برای پدر‌های خوش تیپ زیاد و متنوع است. کافی است کمی سلیقه و دقت به خرج دهید.

اکسسوری مردانه

سِت‌های چرم مردانه شامل کیف دستی، کمربند، کیف پول، کیف کارت، جاسوئیچی و فندک، یکی از هیجان انگیزترین و البته فاخرترین هدایایی است که می‌توانید به یک مرد مبادی آداب بدهید. یک پیشنهاد ویژه دیگر، کلاه است. انواع کلاه می‌تواند رنگ و بوی متفاوتی به ظاهر مرد زندگی تان ببخشد. کلاه تریبلی را معمولا بر سر جانی دپ و بردپیت دیده ایم، کلاه پانامایی را در فیلم‌های پدرخوانده بر سر اعضای باند مافیا و کلاه کپ با جنس‌های مختلف را بر سرِ دیوید بکهام.

برای پدر‌های ورزشکار چی بخریم؟

پدر‌های ورزشکار معمولا دوتا صفتِ خوب دارند؛ منش پهلوانی و هیکلِ روی فرم. اگر شما هم یک عدد از این مرد‌های نازنین و پدر‌های دوست داشتنی دارید که صبح زود بیدار می‌شوند و هرچند با سر و صدای روی مُخ، گرمکن می‌پوشند و می‌روند می‌دوند یا معمولا برنامه عصرشان، باشگاه و بدن سازی است و بهترین تفریحشان کوهنوردی، به پیشنهاد‌های ما برای خرید یک هدیه مناسب فکر کنید.

پوشاک ورزشی

ورزش از آن کار‌هایی است که انجامش بدون لباس و کفش مناسب، امکان ندارد و البته یک ورزشکارِ واقعی، هیچ وقت به یک دست لباس ورزشی، نه نمی‌گوید؛ هرچند قیمت این هدیه کمی بالاست. پیشنهاد ما خرید یک تی شرت آستین بلند یا کوتاه ورزشی، یک شلوار یا شلوارک ورزشی و یک هودی یا همان سوئیشرت ورزشی است. کلاه‌های بافت برای ورزش در روز‌های سرد سال و کلاه‌های نقاب دار برای روز‌های آفتابی هم گزینه خوبی هستند، اما اگر همسر یا پدر ورزشکارتان به لباس ورزشی نیاز ندارد، خرید یک بادگیر ورزشی، لوازم کوهنوردی و کمپینگ یا لوازم ورزشی مثل توپ و راکت هم می‌تواند انتخاب‌های خوبی باشد.

مچ بند هوشمند

گجت‌های پوشیدنی دیگر به ساعت‌های هوشمند محدود نیست. حالا مچ بند‌های هوشمند هم دنیای خودشان طرفداران پروپاقرصی دارند. شاید این مچ بند‌ها به اندازه ساعت‌های هوشمند کارایی نداشته باشند، اما با توجه به قیمت و البته پیشرفت‌هایی که در طراحی و ساخت شان شکل گرفته، به ابزار‌هایی محبوب در دنیای دیجیتال تبدیل شده اند. مچ بندهوشمند وسیله‌ای است که توسط تلفن همراه پشتیبانی می‌شود و شرایط خواب و تغذیه و ورزش و سلامت صاحبش را رصد می‌کند و در عین حال، در طول ورزش که دسترسی به تلفن همراه امکان ندارد، تماس‌ها و ایمیل‌ها و پیام‌های دریافتی را نشان می‌دهد و همه این‌ها باعث شده بین ورزشکارها، وسیله بسیار محبوبی باشد.

برای پدر‌های خاطره باز چی بخریم؟

مرد‌هایی هم هستند که فارغ از سن و سالشان، خاطره بازند. یعنی احساس خاصی به طعم خاص اسمارتیزی که در پنج سالگی می‌خوردند و ماشین اسباب بازی قرمزی دارند که با آن حاشیه دورِ فرش را به عنوان پیست خودرو رانی طی می‌کردند و احترام ویژه‌ای برای اشیا، کتاب ها، فیلم‌ها و عکس‌های قدیمی قائل اند. خب! بدیهی است که بهترین هدیه برای چنین آدمی، چیزی است که یادآور یک خاطره، یک سن و سال خاص یا یک دورانِ ویژه باشد.

ماشین تحریر یا گرامافون قدیمی

خرید یک ماشین تحریرِ خاطره انگیز یا یک گرامافون قدیمی و چند صفحه وینیل با صدای خواننده‌ای قدیمی، می‌تواند پدر خاطره بازتان را از شدت خوشحالی، دیوانه کند. یک دستگاه آپارات هم با چند فیلم ۸ و ۱۶ میلی متری، از نگاه یک خاطره باز یک سوپرهدیه به حساب می‌آید. نظرتان درباره یک دستگاه ویدئو و نسخه وی اچ اس چند فیلم خاطره انگیز مثل «شعله» چیست؟ می‌دانستید می‌توانید کنسول‌های بازی خاطره انگیزی مثل «آتاری» با بازی‌های به یادماندنی اش مثل هواپیما و قارچ خور را با قیمت‌های پایین از حراجی‌های آنلاین تهیه کنید و به عنوان یک خاطره عزیز، به مرد زندگی تان هدیه بدهید؟

چاپ عکس‌های کودک‌اش

چاپ عکس‌های سال‌های دور کودکی و نوجوانی پدرتان روی شاسی، تبدیلِ فیلم‌های قدیمیِ دوربین‌های هندی کَم که پدرتان با عشق ضبط کرده، ولی همچنان خاک می‌خورند به نسخه دی وی دی و البته تدوین دوباره و امروزیِ فیلم‌های عروسی و تولد خانواده، حرکت‌های ویژه‌ای است که یک خاطره باز را تا همیشه مدیون‌تان می‌کند.

تو پدر ما رو درنیار، هدیه روز پدر نمی‌خواد بدی!

علاوه بر پیشنهاد‌هایی که به صورت جدی برای خرید هدیه روز پدر داده شد، چند پیشنهاد دیگر هم داریم که ممکن است ظاهرش شوخی به نظر برسد، ولی مطمئن باشید اگر این‌ها را که مجانی هستند به پدرمان هدیه بدهیم، بیشتر از هدیه‌های خریدنی، خوشحال خواهند شد. مخصوصا اگر قرار باشد از خودشان پول تو جیبی بگیریم و برای خودشان هدیه گران بخریم!

اولین چیزی که یک پدر را خوشحال می‌کند، بلانسبت شما، این است که فرزندش آدم باشد! نه! فکر بد نکنید. یعنی اگر یک پدر ببیند که فرزندش را انسان بار آورده، هیچ چیز دیگری نمی‌خواهد. قبول داریم که انسان بودن سخت است، ولی شدنی است! پس همین که آدم خوبی باشیم، کافی است. البته آدم بودن خیلی هم سخت نیست. همین که وقتی وارد خانه می‌شوند و ما جلوی تلویزیون دراز کشیده‌ایم، به احترام‌شان بلند شویم و کانال اخبار را بزنیم و کنترل تلویزیون را تقدیم‌شان کنیم یا با خواهر و برادرمان مثل بچه آدم رفتار کنیم و مانند خروس جنگی نباشیم یا از راننده‌های تاکسی که سوار می‌شویم بوی سیگار نگیریم و حتی به جای هر روز، یک هفته درمیان ازشان پول توجیبی بگیریم، قطعا از ۱۰۰ تا کمربند و تیشرت و اسپری، بیشتر خوشحال‌شان خواهیم کرد.

این را هم دیگر خوب می‌دانیم که اگر در حال تحصیل هستیم، همین که درس‌مان را درست بخوانیم، بهترین هدیه به پدر و مادرهاست، چه از نظر معنوی که از پیشرفت‌مان احساس سربلندی خواهند کرد و چه از نظر مادی که می‌بینند پولی که خرج معلم و کلاس و دفتر و کتاب شده، هدر نرفته است.

بدیهی است که پدر‌ها حساسیت زیادی روی رفتار با همسرشان دارند. به عبارت دیگر اگر در روز پدر، هوای مادر‌ها را داشته باشیم، باز هم یک هدیه خوب به آن‌ها داده‌ایم. البته این هدیه نیاز به یک هدیه کمکی هم دارد تا خیلی هم بی‌مایه نباشد! مثالش هم ساده است، همین که سر سفره آن گوشی فلان فلان‌شده را دست‌مان نگیریم و بعد از غذا خوردن هم از مادرمان تشکر کنیم، خودش یک هدیه خوب به پدرهاست، به اضافه این که مثلا تعداد باز و بسته کردن در یخچال و چیزی برداشتن از داخل آن را هم کاهش دهیم!

در ادامه گزارشی از مردم سطح شهر که در پاسخ به سوال (اگر شما بودید چه هدیه‌ای برای روز پدر میخواستید؟) پاسخ های جالبی میدهند را ببینید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار