کد خبر: ۲۰۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
به دلیل ولنتاین و روز پدر تقاضا برای خرید موبایل‌هایی مانند آیفون و برخی مدل‌های سامسونگ با رنج قیمتی هفت تا ۱۰ میلیون تومان زیاد شد.
به دلیل ولنتاین و روز پدر تقاضا برای خرید موبایل‌هایی مانند آیفون و برخی مدل‌های سامسونگ با رنج قیمتی هفت تا ۱۰ میلیون تومان زیاد شد.
 
تقاضا برای خرید گوشی‌های آیفون افزایش پیدا کرد. قرار گرفتن در مناسبت‌هایی نظیر ولنتاین و روز مرد می‌تواند از عوامل مهم رشد تقاضا باشد. طی این دو رئز نه‌تنها گوشی،بلکه خرید لپ‌تاپ و برخی لوازم الکترونیکی روند صعودی قابل‌توجهی داشت.
 
خرید آیفون در روز ولنتاین افزایش یافت!
 
تقاضا برای خرید آیفون، برخی مدل‌های سامسونگ، لپ‌تاپ و لوازم جانبی در روز ولنتاین و روز پدر افزایش یافت. با این حال رشد جزئی نرخ دلار بر قیمت موبایل و لپ‌تاپ تاثیر گذاشت. آیا قیمت گوشی تا پایان سال کاهش پیدا می‌کند؟
 
نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت در این زمینه گفت: بازار موبایل تا هفته گذشته روند آرام و راکدی داشت. این در حالی است که از ابتدای این هفته به دلیل ولنتاین و روز پدر تقاضا برای خرید موبایل‌هایی مانند آیفون و برخی مدل‌های سامسونگ با رنج قیمتی هفت تا ۱۰ میلیون تومان زیاد شد.
 
رضا ذیهیمی توضیح داد: خرید موبایل نه تنها در تهران، بلکه در کل کشور بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشت. این در حالی است که احتمال دارد با نوسان اندک قیمت دلار و رشد تقاضا، قیمت موبایل اندکی تغییر کند. هر چند این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که بازار با کمبود کالا روبه‌روست.
 
او یادآور شد: البته بازار موبایل به شکل بحرانی با کمبود کالا رو‌به‌رو نیست. کالاها به اندازه نیاز در بازار و گمرکات وجود دارد. شرکت‌ها هم به دلیل افزایش واردات موبایل به شکل رقابتی فعالیت می‌کنند و سعی دارند کالاها را با سود کمتری به واحدهای صنفی بفروشند.
 
دیهیمی با اشاره به قیمت موبایل در آستانه شب عید بیان کرد: اکنون با توجه به شرایط مذاکرات بازار موبایل آرام است و نوسان عجیبی ندارد. در شب عید در صورت افزایش تقاضا قیمت موبایل افزایش چندانی نخواهد داشت.
 
او به خریداران موبایل توصیه کرد: با توجه به ثبات حاکم در بازار موبایل به نظر می‌رسد اکنون فرصت مناسبی برای خرید موبایل باشد.
 
براساس این گزارش، اخیرا واردات موبایل شیائومی به ایران ممنوع شد. محمدرضا عالیان، سخنگوی اتحادیه واردکنندگان موبایل در این زمینه گفت: جدیدا دولت واردات برخی موبایل‌ها از جمله برند شیائومی را ممنوع کرده و اجازه واردات این موبایل را نمی‌دهد. آن هم در حالی که سهم زیادی از گوشی‌‌های تلفن همراه موجود در بازار به این برند تعلق دارد.
تجارت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار