کد خبر: ۲۰۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
با شیوع موج جدید کرونا؛
مدیرکل هنر‌های نمایشی گفت: طبق تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شده که سالن‌های تئاتر با محدودیت ظرفیت ۵۰ درصدی میزبان اجرا‌های نمایشی باشند.

بازگشت محدودیت ۵۰ درصدی ظرفیت مخاطبان برای سالن‌های تئاتربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پس از شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های تئاتر چند ماه پیش و با سرعت در واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مرگ‌ومیر و وضعیت کلی شهر‌های کشور شرایط بهتری پیدا کرد. در نتیجه بهبود شرایط در اواخر شهریور با تأیید ستاد مقابله با کرونا و تایید مدیرکل هنر‌های نمایشی سالن‌های نمایش فعالیت خود را با ظرفیت ۱۰۰ درصدی از سر گرفتند.

از دیگر سو کرونا هم در جهش‌های پی‌درپی، سویه‌های جدیدی از خود به‌روزرسانی می‌کرد و همچنان در مقابل فعالیت‌های بهداشتی و پزشکی که در جهت نابودی کاملش صورت می‌گرفت، مقاومت می‌کرد.

هفته‌ پیش از برگزاری چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر خبر شیوع سویه جدید این ویروس به نام اُمیکرون به مرحله فراگیری رسید. چند روز بعد و در آستانه آغاز جشنواره در ۱۴ بهمن وضعیت کرونایی بیشتر استان‌های کشور به مرحله هشدار رسید و نگرانی‌ها جدی‌تر شد. راهکار انتخابی مسئولان استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها در طول جشنواره تئاتر فجر بود.

با پایان جشنواره تئاتر فجر و متأسفانه ادامه روند شیوع سویه غالب کرونا یعنی اُمیکرون و بالا رفتن آمار مبتلایان و همچنین فوتی‌های ناشی از کرونا به نظر می‌رسد اعمال محدودیت استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها، تصمیم ستاد مقابله با کرونا و راهکار تاییدشده مدیران عرصه تئاتر کشور است.

روز چهارشنبه قادر آشنا مدیرکل هنر‌های نمایشی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اعلام کرد طبق تصمیم گرفته شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایط کنونی کرونایی، محدودیت استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی برای سالن‌های تئاتر اعمال می‌شود.

قادر آشنا مدیرکل هنر‌های نمایشی درباره وضع محدودیت‌های جدید کرونایی برای سالن‌های تئاتر گفت: طبق تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شده که سالن‌های تئاتر با محدودیت ظرفیت ۵۰ درصدی میزبان اجرا‌های نمایشی باشند.

وی تأکید کرد: درصورتی‌که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم جدیدی در خصوص محدودیت‌هایی جدید اتخاذ کند، آن تصمیم اجرا خواهد شد.

مدیرکل هنر‌های نمایشی در پایان سخنان خود مطرح کرد: فعلاً محدودیت در نظر گرفته شده در شرایط کرونایی فعلی استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌هاست.

انتهای پیام/ 118

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار