کد خبر: ۲۰۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
نماینده اردبیل در مجلس با بیان اینکه دولت باید برای حذف ارز ۴۲۰۰ توجیه و برنامه عملیاتی داشته باشد، گفت: اگر بخواهیم بدون کار کارشناسی مبادرت به حذف ارز ترجیحی کنیم شاهد متلاطم شدن بازار اقلام اساسی خواهیم بود.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ماه‌های گذشته و با توجه به شرایط اقتصادی شاهد افزایش قیمت کالا‌های اساسی در کشور بوده‌ایم، گفت: دولت و بخش‌های نظارتی باید به این موضوع ورود جدی داشته باشند تا مانع از افزایش قیمت کالا‌های که با زندگی مردم در ارتباط است، شوند.

وی با انتقاد از افزایش قیمت برنج و لبنیات در روز‌های گذشته و اینکه گرانی‌ها سفره مردم را کوچکتر کرده است، ادامه داد: مسئولان و وزرای مربوطه باید با نظارت بیشتر و برخورد با متخلفان مانع از این شوند که سفره مردم هر روز کوچکتر شود.

نماینده اردبیل در مجلس با اشاره به تصمیم دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای سال آینده، اظهار کرد: اگرچه در کمیسیون تلفیق بودجه با این موضوع مخالفت شد و ۹ میلیارد دلار برای این موضوع در نظر گرفته شد، اما هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده، شاهد افزایش قیمت‌ها در حوزه نهاد‌ه‌های دامی هستیم که آثار منفی آن در حوزه تولید مرغ خود را نشان داده است.

بدری با تاکید بر اینکه دولت باید برای حذف ارز ۴۲۰۰ توجیه و برنامه عملیاتی داشته باشد، عنوان کرد: اگر بخواهیم بدون کار کارشناسی مبادرت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کنیم شاهد متلاطم شدن بازار اقلام اساسی خواهیم بود.

نماینده اردبیل در مجلس تصریح کرد: مسئولان دولتی اگر می‌خواهند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنند باید با حضور در مجلس دلایل و استدلال‌های خود را بیان کنند تا مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار