کد خبر: ۲۰۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
رئیس بنیاد مستضعفان از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی باند اول منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدپرویز فتاح با اشاره به زمان بهره برداری از مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران شمال اظهار کرد:‌ در زمان حاضر 6.5 کیلومتر از مسیر رفت در منطقه 2 که شامل تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه است تکمیل شده و کار در 16 کیلومتر دیگر این مسیر ادامه دارد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی کار در مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال بیش از 76 درصد است و خوشبختانه روی زمان تکمیل این مسیر در اسفند ماه 1401 تاکید شد.

فتاح با بیان اینکه تامین منابع مالی این پروژه باید به صورت 50-50 توسط بنیاد مستضعفان و دولت انجام شود افزود: سهم 50 درصدی بنیاد مستضعفان تا امروز به طور کامل پرداخت شده و دولت نیز تا نیمه امسال به تعهداتش عمل کرد ولی با توجه به هزینه های دولت و مشکلات آنها در تامین منابع، مذاکراتی درخصوص تزریق منابع مالی از سوی دولت به این پروژه انجام گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمامی سیمان و میلگرد مورد نیاز این پروژه توسط بنیاد مستضعفان تامین می شود گفت:  اگر دولت بتواند در اسفند ماه امسال منابعی را به این پروژه تزریق کند، انشالله بهره برداری از مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تا پایان سال آینده قابل انجام است چراکه در صورت پیشرفت فیزیکی 2 درصد در هر ماه، مسیر رفت این منطقه تا اسفند 1401 تکمیل خواهد شد.

به گفته فتاح عملیات اجرایی و احداث پل ها و تونل ها در مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال درحال تکمیل است و بخش عمده کار، تامین تجهیزات و تاسیسات است که نیازمند هزینه قابل توجهی است و در صورت تزریق منابع مالی سهم دولت،  بهره برداری از این باند طی زمان بندی صورت گرفته انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد مستضعفان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار