کد خبر: ۲۰۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
فرارو در گزارشی به ارزش عیدی کارگران و کارمندان ایرانی در بازار ارز‌های دیجیتال، سکه، طلا، دلار و خوراکی‌ها پرداخته است.
ارزش عیدی کارگران ایرانی چقدر است؟
به گزارش صبحانه،سقف عیدی کارگران تقریبا ۳۰۰ دلار است و ارزش آن در بازار ارز‌های دیجیتال با ۲۸۵ کاردانو برابری می‌کند. این سقف هشت میلیون تومانی امسال مساوی است با ۶.۵ گرم طلا ۱۸ عیار و در بازار خوراکی‌ها و طبق آمار‌های رسمی با آن ۱۴۲ کیلو برنج ایرانی، ۵۶ کیلو گوشت گوسفندی و ۵۴ کیلو گوشت گوساله می‌فروشند.

چند و چون عیدی کارگران و کارمندان مشخص شده است. تقریبا از اواسط بهمن کارگران متوجه شدند آخر سال چقدر به‌حسابشان واریز می‌شود و چند روز پیش زیر و بم عیدی کارمندان دولت مشخص شد. به‌طور خلاصه سقف عیدی کارگری هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان خواهد بود و کف این رقم ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان. کارمندان هم احتمالا می‌دانند، طبق تصویب ‏هیئت دولت ‎عیدی پایان سال کارکنان دستگاه‌های اجرایی یک میلیون و۶۰۰ هزارتومان تعیین شده است. به این عدد ۴۰۰ هزار تومان بابت همسر و ۱۵۰ هزار تومان برای هر فرزند اضافه می‌شود. ارزش عیدی کارمندی و کارگری در بازار ارز‌های دیجیتال، سکه، طلا و ... چقدر است؟ اگر قصد سرمایه‌گذاری نداشته باشیم، ارزش این عیدی‌ها در بازار خوراکی‌ها با چه کالا‌هایی برابری

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار ارز‌های دیجیتال

عیدی کارمندان دولت امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و در بازار ارز‌های دیجیتال این پول برابر با ارزش ۹۲۰ ترون است. ترون یکی از ارز‌های دیجیتال اصلاحا ارزان‌قیمت محسوب می‌شود، روز پنجشنبه بیست و هشتم بهمن به پول خودمان هزار و ۷۴۰ تومان ارزش داشت و با رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عیدی کارمندی می‌شود ۹۲۰ ترون خرید. عیدی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی کارمند دولتی، متاهل و صاحب دو فرزند در بازار ارز‌های دیجیتال با ۸۵ تتر، ۴۵ فانتوم و ۱۳۲۲ ترون برابری می‌کند. سقف عیدی کارگری اجازه سرمایه‌گذاری بیشتری را در بازار ارز‌های دیجیتال فراهم می‌کند. رقمی که قرار است هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان یعنی تقریبا هشت میلیون تومان باشد. این رقم در بازار ارز‌های دیجیتال با شش‌هزارم ارزش بیت‌کوین برابری می‌کند و معادل ۲۸۵ کاردانو، یک‌دهم اتریوم، ۳.۱ سولانو و ۲۹۲ تتر است.

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار سکه و طلا

ارزش سقف عیدی کارگران معادل ۶.۵ گرم طلا ۱۸ عیار است. بیشترین رقم پرداختی به کارگران به‌عنوان عیدی هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان خواهد بود، ارزش هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان رسیده و این عیدی با قیمت فعلی ۶.۵ گرم طلا ۱۸ عیار برابری می‌کند. طلافروشی‌ها ربع‌سکه را این روز‌ها حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشند و کف عیدی کارگرانی که امسال دست‌کم ۹ ماه سر کار رفته‌اند، کفاف خرید این قطعه سکه را می‌دهد. عیدی این کارگران قرار در کمترین حالت سه میلیون و ۹۸۰ هزارتومان باشد. قیمت سکه گرمی در آخرین روز‌های بهمن امسال تقریبا دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود و هر کسی که حداقل شش ماه کار کرده، می‌تواند با رقم عیدی کارگری آن را بخرد. سکه گرمی تقریبا ارزش یکسانی با عیدی کارمند متاهل و صاحب دو فرزند دارد. رقمی که قرار است دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد.

ارزش عیدی کارگران و کارمندان در بازار ارز

سقف عیدی کارگران تقریبا ۳۰۰ دلار است. رقمی که هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان است و با‌توجه به نرخ ۲۷ هزار تومانی اسکناس آمریکا طی روز‌های اخیر به‌طور دقیق معادل ۲۹۵ دلار خواهد بود. ارزش سقف عیدی کارگران را می‌توانیم با چهار هزار لیر ترکیه، هزار و ۱۰۰ درهم امارات و ۲۶۰ یورو برابر بدانیم. کمترین رقم پرداختی به‌عنوان عیدی به کارگران ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای یک ماه کارکردن درنظر گرفته شده و این رقم برابر با ۱۷ دلار است. بین کارمندان دولتی، شخصی که هم متاهل است و هم دو فرزند دارد، امسال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عیدی می‌گیرد. ارزش دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار آزاد ارز معادل ۸۵ دلار است. کارمند مجرد دولت که آخر سال قرار است یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حسابش واریز شود، می‌تواند با این رقم ۶۰ دلار، ۵۲ یورو، ۸۰۰ لیر ترکیه و ۲۲۰ درهم امارات بخرد.

ارزش عیدی کارگری و کارمندی در بازار خوراکی‌ها

عیدی کارگران امسال نهایتا حدود هشت میلیون تومان است و این عدد با قیمت ۵۶ کیلوگرم گوشت گوسفندی برابری می‌کند. رقم هشت میلیون تومانی را باید سقف عیدی کارگران درنظر بگیریم و طبق آخرین آمار‌های رسمی ارزش هرکیلو گوشت گوسفندی تقریبا ۱۴۲ هزار تومان است. سقف عیدی کارگران کفاف خرید ۵۴ کیلوگرم گوشت گوساله و ۱۴۲ کیلوگرم برنج ایرانی را می‌دهد، اما حداقل عیدی که قرار است ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، معادل تقریبا هشت کیلو برنج ایرانی، حدود سه کیلو گوشت گوسفندی و گوشت گوساله است. عیدی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی کارمند دولت که متاهل است و دو فرزند هم دارد، با ۴۱ کیلو برنج، ۱۶ کیلو گوشت گوسفندی و ۱۵.۵ کیلو گوشت گوساله برابری می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار