کد خبر: ۲۰۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
امیرعبداللهیان در دیدار بورل: خطوط قرمز خود را نادیده نخواهیم گرفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیشب (شنبه) با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات آخرین وضعیت‌گفتگوها در وین و جزئیات توافقات مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت‌.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تقدیر از نقش جوزف بورل و انریکه مورا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات، بر اراده ایران برای یک پایان همراه با توافق خوب برای گفتگوها در وین تاکید و مواضع تهران را تبیین‌ نمود. 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی ابتکارات و پیشنهادات ممکن را ارائه کرده است، اظهار داشت: اکنون وقت آن رسیده است که آمریکا و سه کشور اروپایی نیز با اخذ تصمیم های سیاسی لازم، نشان دهند اراده واقعی برای رسیدن به توافق در کمترین زمان را دارند. وزیرخارجه تاکید کرد: اگر ابتکارات ایران نبود، تا این حد به توافق نزدیک نبودیم ولی طرف مقابل باید بداند تهران خطوط قرمز خود را نادیده نخواهد گرفت.

جوزپ بورل در این ملاقات ضمن مرور بخش های مختلف متن در حال مذاکره در حوزه رفع تحریم‌ها، تعهدات هسته ای، راستی آزمایی و اخذ تضامین، نظرات خود را به عنوان هماهنگ کننده برجام به اطلاع دکتر امیرعبداللهیان رساند.

دو طرف توافق کردند رایزنی های خود را ادامه دهند.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار