کد خبر: ۲۰۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
وزرای نفت کشورهای عرب تولیدکننده نفت با رد درخواست ها برای تولید بیشتر با هدف کم کردن قیمت ها، اعلام کردند اوپک پلاس باید به توافق کنونی مبنی بر افزایش روزانه 400 هزار بشکه ای نفت خام در هر ماه ادامه دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، وزرای نفت کشورهای عرب تولیدکننده نفت در یک گردهمایی در عربستان با رد درخواست ها برای تولید بیشتر با هدف کم کردن قیمت ها، اعلام کردند اوپک پلاس باید به توافق کنونی مبنی بر افزایش روزانه 400 هزار بشکه ای نفت خام در هر ماه ادامه دهد.

کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در دوم فوریه با اشاره به ادامه بی ثباتی ها، بر سر یک افزایش ملایم و تدریجی تولید نفت توافق کردند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در یک کنفرانس صنعتی در ریاض گفت: «همه گیری و بهبود اقتصادی، ارزش احتیاط کردن را به ما آموخت.»

در این کنفرانس، وزرای انرژی کشورهای امارات، بحرین و وزرای نفت عراق و کویت و وزیر نفت مصر حضور داشتند.

اوپک پلاس هم اکنون برای رسیدن به هدف تولید کنونی خود با مشکل مواجه است و از سوی مصرف کنندگان برای تولید بیشتر به منظور کاهش قیمت ها تحت فشار قرار دارد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت اوپک پلاس همیشه به عرضه و تقاضا توجه دارد و تنش های ژئوپلتیکی را علت افزایش قیمت نفت دانست.

وی افزود: «ما همه امیدواریم که تنش ها از بین رود... من فکر می کنم برنامه ما خوب کار می کند و اعتقاد ندارم که بازار در حال حاضر با کمبود عرضه شدید مواجه باشد. این عوامل دیگر و خارج از دستان ماست که بر بازار تاثیر می گذارد.»

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، نیز معتقد است: «به نفع بازار انرژی است که اوپک پلاس به توافق کنونی خود ادامه دهد.»

محمد الفارس، وزیر نفت کویت همچنین گفت اوپک پلاس به واکنش های بازار بسیار حساس است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار