محمد جعفر ایرانی طی سفر به اصفهان در جلسه ارزیابی عملکرد پنج استان کشور اظهار داشت: بانک توسعه تعاون اهتمام ویژهای برای پیشبرد اقدامات توسعهای اعم از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و همچنین تسهیلات حمایتی و ازدواج جوانان داشته است و از این حیث قابلیت دستیابی به جایگاه سرآمدی در نظام بانکی را دارد.
وی افزود: نظام بانکی در مسیر ارائه خدمات نوین و بهینه نمودن فرآیندها در حال تحولات کیفی و رو به پیشرفت است و بانک نیز با برنامههای مدون و استراتژی ویژه در مسیر رو به رشد است و از بانک و نظام بانکی انتظار میرود همسو با مردم متوسط و اقشار کم درآمد و ضعیف حرکت کند.
ایرانی گفت: با توجه به اینکه بانک توسعه تعاون از بسترهای لازم از جمله زیرساختهای الکترونیک ودارا بودن شعب در مناطق دور افتاده برخوردار است میتواند به عنوان بانک عامل دولت در طرحهای بزرگ و ملی همکاری داشته باشد که کارنامه بانک در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مبین این سخن میباشد.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی قابلیتها و مزیتهای اقتصادی مناطق و استانها میتواند بانک را در مسیر فعالیت توسعهای مبتنی بر آمایش سرزمین قرار دهد و هماهنگی و همکاری با دستگاههای اقتصادی استان از جمله ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استانها، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استانها در ارتقای اثربخشی حمایت از فعالیت تولیدی ضروری است.
عضو هیات مدیره تصریح کرد: تولید کنندگان برای پیشبرد هزینههای پروژهها با نوسانات تورمی روبرو هستند و چه بسا پرداخت تسهیلات در زمان کوتاهتر موجب مدیریت بهتر هزینههای تولید میشود، از این رو مساعدت ارکان اعتباری بانک در حمایت از واحدهای تعاونی و تولیدی و تسریع در تامین نیازهای مالی و بانکی واحدها حائز اهمیت است.
ایرانی اظهار داشت: نیروی انسانی خلاق و توانمند و جوان بانک از مزیتهای بانک محسوب میشود و انتقال تجارب مفید، ایجاد انگیزه لازم توسط مدیران استانها میتواند در احساس رضایتمندی و ارتقای اثربخشی و بهره وری نیروها تاثیرات مطلوبی را باشند و کار جمعی، فعالیت دوستانه و جهادی در میان همکاران شعب قابل توصیه است.
وی افزود: رابطه و ارتباط مشتریان با بانک باید دوطرفه و متقابل باشد، همان گونه که مشتری برای بانک، اولویت اول محسوب میشود و در همین راستا خدمات بهینه به مشتریان مد نظر است، از مشتریان به ویژه تعاونگران نیز خواستاریم تا اولویت ویژهای برای بانک تخصصی خودشان قائل شوند.
در این جلسه احمد محمدی مدیر امور استانها و شعب، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد، کسانی بازرس ویژه در مدیریت امور استانها و شعب نیز مطالبی در خصوص عملکرد پنج استان ارائه دادند و مدیران استانهای اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و قم نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت و برنامههای استانها مطرح نمودند.