کد خبر: ۲۰۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد؛
بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واردات ۳ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۱۴تن انواع کالای اساسی طی ۱۱ماهه سال جاری خبر داد و گفت: واردات این میزان کالا افزایش ۹۲درصدی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران در تشریح عملکرد کالای اساسی(غیرکانتینری) اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال سه میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۱۴ تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که به ترتیب گندم و روغن بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.

وی عمده کالاهای وارداتی طی این مدت را گندم، روغن نباتی، شکر، کود، ذرت، جو، برنج و کنجاله سویا اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در مجموع ۶۶ فروند شناور حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی دوره زمانی۱۱ ماهه امسال گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به میزان یک میلیون و ۴۶۲ هزارو ۴۰ تن با ۶۱ درصد افزایش بیشترین حجم واردات را در بین دیگر کالاهای اساسی به خود اختصاص داده است.

محمدی کرجی‌ران گفت: طی این مدت، ۶۵۱ هزار و ۲۱۵ تن روغن خوراکی نیز از طریق ۲۱ فروند کشتی وارد بندرشهید رجایی شده و بر اساس برنامه زمانبندی به اقصا نقاط کشور ارسال شد.

وی عنوان کرد: واردات ۳۹۷ هزار تن شکر طی هفت فروند کشتی، ۲۸۲هزار و ۲۱۹ تن کود، ۲۷۴هزارو ۳۹۷ تن ذرت و ۱۳۳ هزارو ۶۶۹ تن از دیگر کالاهای اساسی بوده که در این بازه زمانی در بندر شهید رجایی تخلیه و به دو طریق ریلی و جاده ای به استان‌های مقصد حمل شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به کشتی های درحال انتظار در لنگرگاه بندر عباس نیز اشاره ای داشت و گفت : در حال حاضر ۳ فروند کشتی در مجموع حامل ۲۰۴ هزار و ۳۸۰ تن کالای اساسی شامل ۲ کشتی ذرت و یک کشتی جو در لنگرگاه بندرعباس فرایند اسنادی خودرا طی می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار