کد خبر: ۲۰۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
معاون رگولاتوری گفت: علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

به گزارش ایسنا، در طول دو سال گذشته، با شروع کرونا و افزایش فعالیت‌های آنلاین، مصرف کاربران اینترنتی نسبت به قبل با افزایش قابل توجهی مواجه شده است. البته چند ماه پس از آغازین روزهای کرونایی، مسوولان وقتی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کردند که اقدامات لازم و افزایش ظرفیت برای توسعه شبکه از سوی اپراتورها انجام شده، اما این روزها، مشکل کیفیت و سرعت اینترنت بار دیگر، فریاد اعتراض کاربران را بلند کرده است.

در این راستا مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرد: بررسی وضعیت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته نشان می‌دهد حجم دیتای مصرفی مشتریان (payload) افزایش یافته و در پی افزایش مصرف، سرعت دسترسی (Throughput) کاربران کاهش داشته است.

 طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی افزود: اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف روی سرعت به‌دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و درواقع علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: گزارش وضعیت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در بخش حجم دیتای مصرفی و سرعت ارایه خدمات در نسل ۳ و ۴ به منظور شفافیت و اطلاع‌رسانی به مردم روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منتشر شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار