کد خبر: ۲۰۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مردم از حاکمیت و دولت انتظار دارند در زمینه تثبیت مالکیت آنها گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست شورای قضایی استان که پیش از ظهر امروز با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، اظهار کرد: احترام و تثبیت مالکیت در شرع و قانون آمده و مردم نیز در راستای تثبیت مالکیت و جلوگیری از حقوق خود از حاکمیت انتظار دارند.

وی افزود: مردم از حاکمیت و دولت انتظار دارند در زمینه تثبیت مالکیت آنها گام بردارند و پشتوانه حق مالکیت مردم باشند.

قاسمی خاطر نشان کرد: یکی از چالش های اصلی که وجود دارد این است که از 25 شهر استان 19 شهر دارای اسناد عادی هستند و این مسئله مشکلات زیادی را برای دستگاه قضا و مردم ایجاد می‌کند.

دادستان قزوین یادآور شد: در سال های اخیر طرح های جدیدی برای پیشگیری از تخلفات اسناد اجرا شده که پیشگیری از جعل، سوء استفاده و تبعات زیان بار آن را به دنبال داشته است.

قاسمی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات، مستندسازی املاک دولتی و اراضی ملی است که البته بخشی از پرونده های دعاوی نیز در این حوزه است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر نیازمند منابع اعتباری است و اگر در این راستا برنامه ریزی شود می توانیم گام های بلندی برای تسریع در تحقق این امر برداریم.

دادستان قزوین همچنین گفت: در ارتباط با اراضی اوقاف و به منظور دفاع از اسناد صادر شده مصوبات خوبی داشتیم که درکاهش مشکلات مردم و کاهش مراجعه به دستگاه قضا موثر بوده است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار