کد خبر: ۲۰۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
رحمتی از راه اندازی فروش متری مسکن ظرف هفته‌های آینده و امکان راه اندازی قرارداد آتی سیمان و میلگرد در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد حسین رحمتی گفت: دستورالعمل ‎های فروش متری مسکن تا حد زیادی تهیه شده و در سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مراحل نهایی تصویب در شورای فقهی سازمان است. امیدواریم ظرف چند هفته آینده دستورالعمل مربوطه تصویب شود و در این حوزه چند شرکت نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از پذیرش آن ها، فروش متری مسکن در بورس کالا آغاز می‌شود.

معاون توسعه بازار بورس کالا گفت: در ابتدای راه اندازی فروش متری مسکن، اوراق سلف با سررسید نزدی ک‌تر، مثلاً دو ماهه در نظر گرفته می‌شود تا ریزه کاری های این ابزار مشخص شود و بتوانیم از میانه سال آینده، فروش سلف مسکن را در حجم‎ های عمده نیز داشته باشیم. نوع دیگری از اوراق که اجرایی شده و آماده توسعه است، قرارداد آتی سیمان و میلگرد است. به موجب ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن، وزارت اقتصاد مکلف شده برای پوشش ریسک این قرارداد‌ها را تعریف کند.

 صندوق به مثابه بنگاه عمومی یا خصوصی است که در املاک و مستغلات به صورت مستقیم (از طریق توسعه و مدیریت املاک) یا غیرمستقیم (از طریق اوراقی که برای توسعه املاک تامین مالی می‌کند) سرمایه‌گذاری می‌کند.

انتهای یپام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار