کد خبر: ۲۰۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین نوشت: ایران از تمرکز سیاست خارجی آمریکا خارج شد. این به معنای کاهش ریسک های ژئوپلیتیک برای ایران است. کاهش ریسک های ژئوپلیتیک به کاهش انتظارات تورمی در ایران منجر می‌شود .

خبرگزاری تسنیم، محمد حسین ادیب- روسیه 5 میلیارد دلار ذخائر ارزی در خارج دارد و معادل 4 میلیارد دلار نیز بدهی خارجی ، یعنی روسیه فقط میلیارد دلار بیش از بدهی اش در خارج ، پول دارد.

درصد پس انداز خارجی روسیه در بانکهای انگلیس و آمریکا نگهداری می شد که دیروز آمریکا و انگلیس آن را مسدود کردند‌‌ ، درصد 5 میلیارد دلار دیروز مسدود شد.

آیا بدهی خارجی روسیه از محل ذخائر ارزی اش پرداخت خواهد شد؟ یعنی بدهی اش را از محل دارایی اش در خارج تسویه خواهند کرد ؟

ابدا چنین نیست و ماهیت تحریم های بانکی تا کنون اینگونه نبوده است روسیه دارایی اش مسدود شد و بدهی اش را باید کار کند و پرداخت کند و این دو هیچ ارتباطی با هم ندارد.

احتمالا تحریم روسیه ١5 سال دوام خواهد داشت و در این ١5 سال روسیه باید کار کند و بدهی 4 میلیارد دلاری را پرداخت کند و پول اش در بانکهای آمریکا و انگلیس هم تا ١5 سال دیگر صرف حل مشکلات آمریکا و انگلیس میشود.

چرا سوئیفت را برای روسیه مسدود نکردند ؟ اگر سوئیف مسدود می شد روسیه امکان پرداخت بدهی خارجی عظیم اش را نداشت و تحریم روسیه به بحران بانکی در غرب منجر می شد ، بستن سوئیفت به معنای بستن راه وصول طلب از روسیه بود که این مجازات بانک های غربی بود تا تحریم روسیه .

تمرکز سیاست خارجی آمریکا با بحران اوکراین بر روسیه خواهد بود و در آینده بر چین ، ایران از تمرکز سیاست خارجی آمریکا خارج شد ، خارج شدن ایران از تمرکز سیاست خارجی آمریکا به معنای کاهش ریسک های ژئوپلیتیک برای ایران است ، کاهش ریسک های ژئوپلیتیک به کاهش انتظارات تورمی در ایران منجر میشود .

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار