کد خبر: ۲۰۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
ارزش کل معاملات بورس تهران در بهمن نسبت به ماه گذشته با افزایش ۸.۳۷ درصدی به ۷۹ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - در طول بهمن ۱۴۰۰ بازار سرمایه ۲۰ روز کاری فعال بوده است. در این مدت شاخص کل بورس با ۰.۲۲ درصد افزایش به میزان ۲ هزار و ۷۹۷ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسیده است.


بیشتر بخوانید

شفافیت سرخابی‌ها با ورود به بازار سرمایه


کوروش آسایش گفت: طبق آمار در بهمن ۱۴۰۰ ارزش و حجم معاملات افزایشی و دفعات معاملات کاهشی بوده که این نشان دهنده افزایش در سرانه خرید و فروش و حرکت پول به سمت اوراق ثابت است.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه از ۱۰ بهمن و بعد از تشکیل جلسات حمایتی حقوقی‌ها، شرکت‌های بزرگ به نسبت شرکت‌های کوچک وضعیت معاملاتی بهتری را تجربه کردند اما به طور کل وضعیت بازار در یک ماه گذشته خوب نبوده و در بسیاری از اوقات معاملات سهام حجم پایینی داشته و در منفی‌ها معامله شده است.

همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۰.۲۸ درصدی به میزان ۳ هزار و ۳۵۵ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۳.۱۴ درصدی به میزان ۱۰ هزار و ۵۵۱ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۳۵ هزار و ۶۴۰ واحد به ۳۲۵ هزار و ۸۹ واحد رسیده است.

رشد ۸ درصدی ارزش معاملات در ۲۱ روز معاملاتی
در بهمن ۱۴۰۰ ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۸.۳۷ درصدی نسبت به ماه معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۷۳ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان به ۷۹ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۱۱۲ میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم به ۱۱۵ میلیارد و ۷۸۶ میلیون سهم رسید که نسبت به ماه گذشته افزایش ۲.۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۸ درصدی ارزش معاملات در ۲۱ روز معاملاتی

ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۶۶.۲۷ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و از ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه با کاهش ۵ درصدی از ۱۶۳ میلیارد تومان به ۱۵۵ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (etf) نیز با افزایش ۲۱.۰۲ درصدی از ۲۳ هزار و ۶ میلیارد تومان به ۲۷ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان رشد پیدا کرد.

رشد ۸ درصدی ارزش معاملات در ۲۱ روز معاملاتی
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار