کد خبر: ۲۰۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
موسس سامانه توزیع هوشمند بازرگام که پیش‌تر این سامانه توسط دولت به منظور رساندن اقلام خوراکی تنظیم بازاری با قیمت‌های واقعی به دست مردم و حذف واسطه‌های غیر ضرور معرفی شده بود در خصوص اختلالات به وجود آمده توضیحاتی ارائه کرد.

علت اختلال در سامانه بازرگام مشخص شد

موسس سامانه توزیع هوشمند بازرگام که پیش‌تر این سامانه توسط دولت به منظور رساندن اقلام خوراکی تنظیم بازاری با قیمت‌های واقعی به دست مردم و حذف واسطه‌های غیر ضرور معرفی شده بود در خصوص اختلالات به وجود آمده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سامانه توزیع هوشمند کالاهای تنظیم بازاری با نام بازرگام که در تهران و برخی استان‌ها فعالیت‌ می‌کند هفته‌های گذشته دچار اختلالات بسیاری شد؛  به طوری که برخی خریداران اعلام کردند سفارش‌هایشان به جای ۲۴ ساعت با تاخیر چند روز تا یک هفته به دستشان رسیده و ارسال سفارش‌هایشان هر روز با یک پیامک به روز دیگری موکول می‌شود. حتی برخی از آنها به ایسنا گفتند که از خریدهایشان منصرف شده‌اند، اما به دلیل عدم پاسخگویی پشتیبانی بازرگام هنوز نمی‌دانند که چگونه قرار است وجهی که پرداخت کرده‌اند را پس بگیرند.

امیرحسین رضایی نژاد  - موسس سامانه بازرگام - در گفت‌وگویی با ایسنا به این سوالات پاسخ داد.

چرا سامانه بازرگام در هفته های گذشته دچار اختلال شد و این اختلال دقیقا چه زمانی رفع می‌شود؟

به دلیل عدم هماهنگی در تامین و توزیع کالاها، هفته گذشته اختلالاتی در بازرگام ایجاد شد که خوشبختانه این مشکلات در حال حاضر مرتفع شده و از دو سه روز گذشته سامانه به حالت اولیه خود بازگشته و سفارشات بدون تاخیر به دست مردم می‌رسد. امروز مشتریان هر بازه زمانی را که انتخاب کنند در همان زمان سفارشات خود را تحویل می‌گیرند.

برخی از شهروندان گله دارند که چرا وزن کالایی که دریافت کرده‌اند با وزنی که به هنگام خرید بر روی سایت درج شده متفاوت است و این اختلاف وزن چگونه مصاحبه می‌شود؟  

بعضی از محصولات مانند گوشت و مرغ وزن ثابتی ندارند و ممکن است کمتر یا بیشتر شوند. مثلا ممکن است در سایت برای یک قلم کالا وزن ۴ کیلویی درج شده باشد ولی ۳.۵ کیلو ارسال شود. این کالا حتما به هنگام ارسال اصلاح وزن می‌شود و هزینه نیم کیلوی باقی مانده به حساب مشتری بر می‌گردد. در حساب شخصی افراد در این سامانه گزینه عودت وجه نیز وجود دارد که با انتخاب آن طی ۲۴ ساعت اتوماتیک این وجه به حساب خریدار برگشت می‌خورد.

آیا امکان انصراف از خرید وجود دارد؟

برای انصراف از خرید قبل از پروسه پردازش حتما باید با واحد پشتیبانی تماس حاصل شود و سفارشات لغو شود. البته اگر خریدار به هنگام تحویل کالا به هر دلیلی منصرف شد هم کالا بدون دریافت هزینه برگشت داده می‌شود و هزینه نیز تماما به خریدار باز می‌گردد.

آیا به هنگام انصراف هزینه‌ای کسر می‌شود؟

انصراف از خرید هزینه‌ای از خریدار کسر نمی‌کند.  

اگر خریدار در زمان تعیین شده برای دریافت کالا حضور نداشت چه می‌شود؟

اگر کالا برای خریدار در زمان مشخص شده ارسال شد و خریدار حضور نداشت برای ارسال مجدد هزینه دریافت می‌شود. اگر خارج از وقت تعیین شده ارسال شود هزینه با ما خواهد بود.

 زمان ارسال کالا در سایت ۹ صبح تا ۱۱ شب مشخص شده و طبیعتا افرادی که سفارش می‌دهند نمی‌توانند در این بازه زمانی طولانی برای دریافت کالایشان معطل بمانند، آیا محدوده زمانی مشخص تری برای ارسال تعریف نشده است؟

در حال گسترش امکانات هستیم و قرار است ۴ بازه زمانی تعیین شود. در ضمن اگر خریدار با سایت تماس بگیرد محدوده زمانی مشخص‌تری را به دست خواهد آورد.

بسیاری از شهروندان از عدم پاسخگویی پشتیبانی بازرگام گله دارند، چه تدابیری برای پاسخگویی بیشتر اتخاذ کرده‌اید؟

هفته‌های گذشته حجم تماس‌ها بسیار بالا بود، ولی تلاش کردیم تا با ارتقای سیستم پشتیبانی سرعت پاسخگویی را بالا ببریم. به سایت هم پشتیبانی آنلاین اضافه کردیم تا مردم با مراجعه به سایت زودتر به جواب برسند.

برخی از شهروندان از کیفیت محصولات ارسال شده گله دارند آیا شما بر این موضوع نظارت دارید؟

 ما فقط توزیع کننده هستیم. مرغ و گوشت را از شرکت پشتیبانی امور دام و برنج و شکر و روغن و... را از شرکت بازرگانی دولتی دریافت می‌کنیم. هیچ نقشی در کیفیت محصولات نداریم.

به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و قطعا تقاضا نیز در این روزها بیشتر خواهد شد آیا برنامه‌ای دارید که از اختلال مجدد سیستم جلوگیری کنید؟

به شدت دنبال این هستیم که ناوگان حمل و نقل و پشتیبانی را گسترش دهیم. از نیمه دوم اسفند با اضافه شدن میوه شب عید تقاضا بیشتر می‌شود و ما نیز به دنبال تقویت سیستم هستیم.

چرا پیش از این به فکر ارتقای سیستم نبودید مگر نه اینکه وظیفه ملی یعنی ارسال کالاهای تنظیم بازاری به شما محول شده بود؟

سرعت رشد ما زیاد بود. از طرفی محصولات جدیدی نیز ناگهانی اضافه شدند. همین موضوع مشکلاتی را در تامین و تحویل ایجاد کرد. قرار بود در یک پروسه مشخص و در زمان‌های مشخصی کالاها اضافه شوند ولی تقدم و تاخر کالاها به وجود آمد و مشکلاتی نیز پدید آمدند. تمام تلاشمان را می‌کنیم که همه ایرادات را رفع کنیم و در سریعترین زمان ممکن کالا را به دست مردم برسانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار