به گزارش همشهری آنلاین، ایوب فصاحت در حاشیه برگزاری پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تعیین نرخ پایه غرفههای میادین میوه و ترهبار گفت: در سالهای قبل بر اساس یک فرمول تعیین شده، نرخ پایه ۵۰ درصدی غرفهها برای مناقصات و مزایدهها تعریف میشد که البته این موضوع مربوط به غرفههای سودآور بوده است.
فصاحت با اشاره به اینکه نرخ پایه غرفههای میادین در سال آینده و حضور در مناقصه و مزایده ۶۵ درصد قیمت سال قبل در نظر گرفته شده است، گفت: به عنوان مثال اگر قیمت یک غرفه، ۲۰ میلیون تومان اجاره داده میشد، رقم پایه برای مزایده سال بعد ۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران با اشاره به برنامهریزی این سازمان در راستای عرضه بهتر، مناسبتر، باکیفیتتر و ارزانتر محصولات به شهروندان تهرانی تاکید کرد: ما به این موضوع توجه ویژهای داریم همچنین کیفیت اجناس برای سازمان میادین میوه و ترهبار از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری شهر، فصاحت با بیان اینکه محصولات عرضه شده در میادین میوه و ترهبار علاوه بر کیفیت با ۱۰ تا ۴۰ درصد قیمت پایینتر نسبت به بازار بیرون عرضه میشود، گفت: تهیه محصولات میادین و میوه از کانونهای تولید یکی از برنامههای سازمان میادین میوه و ترهبار خواهد بود و این موضوع نیز از طریق بهرهبرداران پیگیری خواهد شد تا بتوانند محصولات باقیمت و باکیفیت مناسب تهیه و در اختیار شهروندان قرار بدهند و این موضوع نیز سبب تعادل بازار کشور خواهد شد.
فصاحت با بیان اینکه ما با هیچ دستگاه، مجموعه و اشخاص و تشکیلاتی سر عرضه مناسب و باکیفیت میوه و محصولات مربوطه معامله نخواهیم کرد، گفت: سیب و پرتقال شب عید در میادین میوه و ترهبار با قیمت زیر ۱۳ هزار تومان با کیفیت مناسب در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت.
شناسنامه دار شدن محصولات تا ۳ سال آینده
همچنین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه باید بدانیم برای تولید محصولات ارائه شده در میادین میوه و تره بار از چه سمی برای مبارزه با آفت استفاده شده و یا از چه کودی در تهیه آن استفاده شده، گفت: تا ۳ سال آینده هر محصولی که وارد سازمان میادین میشود، باید شناسنامه داشته باشد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه اصطکاک میان ما و تعاون روستایی به خاطر این بود که قیمت به درستی تعیین نشده بود چون از تولیدکننده واقعی خرید نمی شود و مسیر خرید هم اشتباه بوده است، ابراز داشت: با هوشمندسازی فرآیند تولید و فروش، این مشکل حل می شود.
فصاحت تاکید کرد: ظرف ۲ سال آینده برندسازی میوه و تره بار را نهایی خواهیم کرد.