کد خبر: ۲۰۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
شاخص کل بورس با اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی، در تراز یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۲۹۷ واحدی متوقف شد.

  باشگاه خبرنگاران جوان - شاخص کل بورس تهران، امروز یکشنبه (هشتم اسفند) در ابتدای معاملات با اُفت ۴۲۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی، در تراز یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۲۹۷ واحد متوقف شد.


بیشتر بخوانید


حسین مرید سادات تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در بازار به ویژه امروز، نقدینگی نیست.  بازار  با ارزندگی و کمبود خریدار مواجه است . ابهامات زیادی ازجمله در حوزه بودجه، بازار را تحت تاثیر قرار داده است. حالا شاهد خروج نقدینگی در بازار هستیم  و  در کل بازار در یک بلاتکلیفی قرار دارد و ارزش معاملات امروز نیز بسیار کم بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم یک هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «فولاد» و «فخوز» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «فملی» و «فولاد» سه نماد پر تراکنش بودند.


اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس
شاخص  کل هم وزن هم با رشد یک هزار و ۲۷۱ واحدی روی پله ۳۳۰ هزار و ۷۸۸ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان رسید.


اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با رشد ۷ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۷۹۳ میلیون سهم به ارزش ۴۷۱ میلیارد تومان رسید.

اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شفن، حکشتی و ومعادن به ترتیب با ۲۲۹.۴، ۹۹.۸۷ و ۹۷.۲۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فملی، فولاد و فخوز به ترتیب با ۱۷۶۰.۳۱، ۱۲۸۹.۴۳ و ۲۳۳.۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های کزغال، تجلی و فرابورس به ترتیب با ۳.۸۹، ۳.۴۵ و ۲.۸۹ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های وملل، آریا و صبا به ترتیب با ۵.۲، ۳.۷ و ۳.۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «شیمیایی» و «بانک‌ها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وآذر، خلنت و رکیش بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دتماد، دروز و فنورد بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های حسینا، ثغرب و رافزا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت ثپردیس، پخش و ملل بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.


اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های کمند، همای و غدشت در بورس ایران داشتند.

اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های مروارید، تابان ۰۳ و اوصتا در بورس ایران داشتند.


اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های میدکو ۲، کمند و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، وتجارت و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس

همچنین اراد ۹۰۴، اراد ۶۲۴ و اراد ۷۳۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، کرمان و وپویاح بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.
اُفت ۳ هزار و ۵۷۲ واحدی شاخص کل بورس

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار