کد خبر: ۲۰۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
فرمانده انتظامی مازندران: طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ فرمانده انتظامی مازندران گفت: با توجه به شرایط واکسیناسیون و افزایش تمایل مردم به سفر پیش‌بینی می‌شود حجم ترافیک در جاده‌های شمال افزایش داشته باشد.


سردار میرزایی افزود: ستاد فرماندهی انتظامی استان با تمام توان تلاش خواهد کرد تا با مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد‌ها سبب کاهش حوادث رانندگی و خسارات ناشی از آن شود.


او گفت:پلیس طرح‌های زیادی برای امنیت و آسایش مردم در نوروز ۱۴۰۱ آماده کرده است که با فعال شدن ستاد نوروزی فرماندهی نیروی انتظامی از ۲۴ اسفند در مازندران اجرایی می‌شود.

سردار میرزایی ادامه داد: طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مازندران از سایر دستگاه‌های اجرایی استان و مردم نیز خواست در راستای اجرای درست طرح‌های پلیس به صورت جهادی وارد صحنه شوند و به نیروی انتظامی کمک کنند.

۲۳ میلیون تردد جاده‌ای در تعطیلات نوروزی پارسال از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه در جاده‌های استان ثبت شده بود که در مقایسه با سال قبل آن افزایش سه برابری داشت.

میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در مازندران نیز در تعطیلات نوروزی پارسال افزایش ۳۶ درصدی داشت و ۲۴ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در جاده‌های استان جان خود را از دست داده بودند.

رصد نوروزی عملکرد دستگاه‌های اجرایی

استاندار مازندران گفت: استانداری و نهاد‌های نظارتی روزانه و به طور مرتب از اقدامات دستگاه‌های مختلف خدمت رسان به مردم بازدید می‌کنند تا فضای مناسبی در اختیار مردم و مسافران قرار بگیرد.

حسینی پور ادامه داد: امسال با توجه به کاهش همه گیری کرونایی، اجرای رویداد ساری ۲۰۲۲ و میزبان از کشور‌های عضو اکو به نظر می‌رسد مازندران در نوروز ۱۴۰۱ بر خلاف سه نوروز قبلی برای پذیرایی از گردشگران میلیونی آماده باشد.


او گفت: برخی اقدامات از جمله زیباسازی ورودی و خروجی شهر‌های مازندران در حال انجام است، اما همه اقدامات نوروزی دستگاه‌های اجرایی تا پایان تعطیلات رصد و پایش می‌شود.

شیوع کرونا در بهمن ۱۳۹۸ تعطیلات نوروزی آن سال را معلق و تعطیل کرده بود و این اتفاق اگرچه قرار بود در نوروز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز اجرایی شود و برنامه‌هایی نیز برای پیشگیری از سفر‌ها نوروزی تدارک دیده بود، اما میل مردم به سفر این طرح‌ها را تقریبا ناکام گذاشت و در نوروز پارسال بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو به مازندران وارد و یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز از محور‌های استان خارج شده بودند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار