کد خبر: ۲۰۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
شاخص کل بورس با افت ۷۸۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۵۳ واحد متوقف شد.

شاخص کل بورس تهران، امروز چهارشنبه (۱۱ اسفند) در ابتدای معاملات با رشد دو هزار و ۲۴۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت ۷۸۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۵۳ واحد متوقف شد.


بیشتر بخوانید


پویان مظفری تحلیلگر بازار سرمایه گفت: اخباری که امروز سبب درجا زدن بازار سرمایه شد یکی کاهش نرخ بهره به صورت مداوم و دیگری جنگ میان روسیه و اوکراین که سبب رشد کامودیتی‌ها شده و  همچنین افزایش قیمت نفت به ۱۱۰ دلار که  سبب رشد صنعت پالایشی شد از جمله اخبار موثر بر بازار بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم یک هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان رسید. «شستا»، «کگل» و «خودرو» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خودرو» و «ثشاهد» سه نماد پر تراکنش بودند.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۲۰۹ واحدی روی پله ۳۳۴ هزار و ۱۵۶ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۵۰ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان رسید.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

شاخص فرابورس هم با افت ۳۱  واحد روی پله ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد هزار و ۱۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۶۴۵ میلیارد تومان رسید.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کگل، وغدیر و کچاد به ترتیب با ۵۹۹.۵۹، ۵۲۱.۶۴ و ۴۴۵.۹۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شستا، خودرو و وبملت به ترتیب با ۱۵۵۳.۱۵، ۵۸۰.۲۹ و ۳۸۷.۹۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های غصینو، بساما و توسن به ترتیب با ۴.۴۸، ۳.۵۹ و ۳.۲۹ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های بپاس، زاگرس و وملل به ترتیب با ۸.۲۴، ۶.۸۹ و ۵.۰۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز چند رشته‌ای بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۳۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو»، «فرآورده نفتی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شفا، فایرا و کروی بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کپارس، ورنا و خمحرکه بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های بخاور، کیمیا و دبالک بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت رافزا، زشریف و قچار بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، افران و همای بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، غدشت و فیروزا در بورس ایران داشتند.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد ۱۰۲، اراد ۱۰۱ و اراد ۱۰۰ در بورس ایران داشتند.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های میدکو ۲، کمند و شستا  بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خودرو و کمند بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

همچنین اراد ۶۲۴، اراد ۵۰۴ و اراد ۸۷۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، کرمان و وتعاون  بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.

افت 780  واحدی شاخص کل بورس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار