کد خبر: ۲۰۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
قائم شهر
رئیس کل دادگستری مازندران از کشف ۷۱ دستگاه غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری در قائم شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، حجت الاسلام اکبری گفت: این تجهیزات غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال که متعاقب گزارشات دیده بانان سامانه سجام و همکاری اطلاعات سپاه پاسداران شهرستان قائم شهر شناسایی شده بود با پیگیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دستور به موقع دادستان قائم شهر کشف وضبط شد.

او تاکید کرد: در برخورد با عاملان استخراج غیرمجاز رمز ارز هیچ تفاوتی بین افراد وجود ندارد و هر شخص حقیقی و حقوقی که بدون اخذ مجوز‌های تعیین شده اقدام به استخراج ارز دیجیتال کند با او برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام قضایی استان با هشدار به متخلفان استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) گزارش تخلفات و جرایم را به دادگستری ارسال کنند و تمامی گزارشات به صورت محرمانه پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: تمامی گزارشات مردمی در سامانه سجام مانند فساد اقتصادی، اداری، آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه رصد و به دادستان‌ها منعکس و پیگیری می‌شود و دادستان‌ها نیزبه عنوان مدعی‌العموم، موارد را در جلسات مختلفی که حضور دارند مطرح و از متوالیان و مسئولان اجرایی مطالبه‌گری کرده و منتج به نتایج مطلوب خواهد شد.

قابل ذکر است سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) با هدف پیشگیری از وقوع جرم و جذب گزارشات مردمی راه‌اندازی شده و عموم مردم می‌توانند برای ثبت گزارشات خود در این سامانه به نشانی Sajam.scpd.ir مراجعه کنند.

گزارشات ارسالی به سامانه سجام، منحصر به افراد و موضوعات شخصی نیست بلکه حقوق عامه هم جزو اولویت‌های این سامانه است که بمنظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در راستا‌ی برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و رسیدگی سریع و قاطع به تخلفات و جرایم و بازدارندگی راه اندازی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار