کد خبر: ۲۰۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
وزیر نفت گفت: وزارت نفت معطل مذاکرات وین نخواهند ماند و کار خود را انجام می‌دهد و با توان داخلی پروژه‌های مهم حوزه صنعت نفت و گاز را اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت امروز در حاشیه نشست انعقاد تفاهم‌نامه احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی پارس اظهار داشت: مسیر این خط لوله از استان هرمزگان شروع می‌شود و در شهرستان فسا در استان فارس به پایان می‌رسد.

وی اظهار داشت: طول این خط لوله 445 کیلومتر است و با استفاده منابع بانک تجارت تامین مالی آن انجام می‌شود.

اوجی گفت: در دولت سیزدهم تمرکز ما بر استفاده از منابع بانکی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است، بدین صورت بانک‌ها نیز به ریل اصلی خود در اقتصاد کشور بازمی‌گردند.

وزیر نفت گفت: هفته گذشته نیز 8 قرارداد برای جمع‌آوری گازهای مشعل امضا شد که یک اقدام بزرگ بود و تامین مالی آن از منابع هلدینگ خلیج فارس انجام شد.

وی اظهار داشت: انشاالله هر دو سه هفته یکبار، شاهد انعقاد قراردادهای جدیدی در حوزه صنعت نفت خواهیم بود و بنده بارها عرض کردم که وزارت نفت معطل مذاکرات وین نخواهند ماند و کار خود را انجام می‌دهد و با توان داخلی پروژه‌های مهم حوزه صنعت نفت و گاز را اجرا می‌کنیم.

اوجی گفت: در مدت 6 ماهه دولت سیزدهم تاکنون 4.5 میلیارد دلار قرارداد در بحث توسعه میادین گازی و نفتی مستقل و مشترک امضا شده است که تامین مالی آن از منابع داخلی و خارجی بوده است.

وزیر نفت گفت: با کنسرسیوم بانکی که تشکیل شده است به زودی یکی از میادین بزرگ کشور همراه با پایین‌دست (پتروشیمی) آن توسعه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در این مدتی که هنوز برجام نهایی نشده است ما توانستیم تعدادی از قراردادهای خود را با منابع خارجی تامین مالی کنیم.

اوجی گفت: با تدابیر وزارت نفت شاهد واردات بنزین و گازوئیل در سال آینده نخواهیم بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار