کد خبر: ۲۰۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
تسنیم به نقل از "یک منبع آگاه در قوه قضائیه" جزئیاتی از تعداد دفعات سفر و مدت اقامت شکدم در ایران را منتشر کرد.

جزئیات تازه از ماجرای جاسوس نفوذی اسرائیل

تسنیم نوشت: پس از مطرح شدن ادعاهای عجیب رسانه‌ای در مورد اقدامات فردی به نام "کاترین شکدم" که تبعه کشور فرانسه بوده و با ادعای تشرف به دین اسلام یادداشت‌ها و مقالاتی را در برخی رسانه‌های داخلی ایران منتشر کرده است، یک منبع آگاه در قوه قضائیه در گفتگو با تسنیم گفت: ادعاهای مطرح شده خیال‌پردازی‌های ژورنالیسیتی و یک سناریوی تبلیغاتی و سیاسی دور از واقعیت است.

 این منبع آگاه تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های دقیق انجام شده، نامبرده در طول سالیان گذشته ۵ سفر به ایران داشته و در مجموع این ۵ سفر نیز، صرفا ۱۸ روز در کشورمان اقامت و حضور داشته است که با ادعاهای مطرح شده هیچ تناسبی ندارد.

وی ادامه داد: محافل رسانه‌ای خاص و پنهان طی روزهای گذشته در مورد این خانم اخباری جعلی و به شدت بی‌ارتباط با واقعیت را منتشر کرده و سعی کرده‌اند یک سناریوی رسانه‌ای، تبلیغاتی و ضداخلاقی را پیش ببرند که بیشتر با شرایط و مناسبات داخلی خودشان تناسب دارد.

وی در پایان اظهار داشت: تمام اسناد و مدارک مربوط به سفرهای خانم شکدم به ایران و میزان اقامتش در کشورمان مشخص و موجود است و در صورت لزوم رسانه‌ای خواهد شد.

یک کانال مربوط به بعضی طرفداران احمدی‌نژاد در چند روز اخیر مطالبی را درباره فردی به‌نام کاترین پرز شکدم منتشر کرده و گفته است که او نفوذی اسرائیلی‌ها در برخی نهادهای ایران بوده است. استناد این کانال در این زمینه یک یادداشت کاترین شکدم در وبلاگ یک سایت اسرائیلی آن هم مربوط به ۳ ماه قبل است. این‌که چرا بعد از ۳ ماه کانال احمدی‌نژادی یاد این مطلب می‌کند، با توجه به اتفاقات دو سه هفته اخیر، می‌تواند معنادار باشد که درباره آن می‌توان مستقلاً در مطالب بعدی نوشت.

امّا مسئله مهمتر اضافات و تحریفات و دروغ‌هایی است که کانال احمدی‌نژادی به مطلب کاترین شکدم اضافه می‌کند و همین موضوع جهت‌دار بودن و ارتباط آن به اتفاقات چند وقت اخیر را تقویت می‌کند.

شکدم در متنش توضیح می‌دهد که اولاً پاسپورتش فرانسوی بوده و ثانیاً پیشتر با یک مسلمان یمنی ازدواج کرده است و برای همین کمتر نسبت به او شک و شبهه ایجاد می‌شود، با این حال آنچه شکدم در ارتباط با برخی رسانه‌های ایران انجام داده صرفاً مصاحبه‌هایی با عنوان یک تحلیلگر اروپایی علیه عربستان و اسرائیل و آمریکاست، در مصاحبه‌ای هم که برای راشاتودی گرفته است باز موضع جمهوری اسلامی منتقل شده است.

این‌که شکدم در زمان حاضر با رسانه اسرائیلی همکاری و داستان‌هایی درباره حضورش در ایران تعریف می‌کند و یا می‌سازد قاعدتاً محکوم است؛ هرچند مشخص نیست که او چه انگیزه‌ای دارد. برخی که او را می‌شناسند تحلیل می‌کنند که به‌احتمال زیاد شکدم می‌خواهد پروژه فرصت‌طلبانه اقتصادی خود را که در ایران ناکام ماند حالا در رژیم صهیونیستی پیش ببرد

با این حال کانال احمدی‌نژادی قصه‌های عجیب و غریب جالبی راجع به او بافته است و ظاهراً سعی دارد کاری را که او نتوانسته است علیه جمهوری اسلامی پیگیری کند خودش به‌عنوان یک پروژه سیاسی ادامه دهد.

این کانال مدعی دیدار برخی شخصیت‌ها با کاترین شکدم شده و بعضاً آن‌ها را مسئول سایت Khamenei.ir معرفی کرده است درحالی که هم این مسئولیت و هم این دیدار از اساس دروغ محض و توهّم است و جالبتر اینکه در متن شکدم هم چنین مدعایی وجود ندارد! ظاهراً این کانال بدش نمی‌آید دروغ‌هایی را که علاقه به گسترش آن دارد به شکدم نسبت دهد و یا از این پس سخنان خود را در اقدامی مشترک از زبان او بگوید

همچنان‌که پیشتر نیز در تسنیم نوشته شد، بررسی سابقه و ماهیت این فرد به‌عهده نهادهای امنیتی بوده و هست و رسانه وظیفه‌ای برای اقدامات اطلاعاتی از این جنس ندارد، اما جالب این است که کانال مذکور مصاحبه‌های ساده‌ای را که آن هم در راستای مواضع خود رسانه‌ها و علیه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و آمریکا انجام شده است نشانه نفوذ می‌خواند

مشخص نیست این کانال احمدی‌نژادی از مصاحبه علیه عربستان و اسرائیل ناراحت شده است که آن را نشانه نفوذ می‌خواند و یا آن‌قدر برای ضربه زدن به دیگران عجول و یا در دفاع از برخی رادیکال‌ها سراسیمه است که این‌چنین خود را از هول حلیم به دیگ کارپردازی برای اسرائیل می‌اندازد

البته خدمت برخی اطرافیان انحرافی احمدی‌نژاد به رژیم صهیونیستی امر بی‌سابقه‌ای نیست. یکی از مهمترین دلایل ایجاد شکاف بزرگ میان بدنه مردمی و حزب‌اللهی احمدی‌نژاد با او سخنان یکی از نزدیکان سیاسی احمدی‌نژاد یعنی اسفندیار رحیم مشایی در دوستی با اشغالگران صهیونیستی بود! او افرادی را که سرزمین فلسطینیان را اشغال کرده و مردم این سرزمین را از خانه‌ها و زمین‌هایشان بیرون کرده بودند دوست خود می‌دانست و در این میان به اعتراضات و انتقادهای مردم عدالتخواه هم وقعی نمی‌گذاشت.

حالا پس از چند اقدام مشعشع در کمک به تفکر صهیونیست‌ها و همچنین نامه‌ای که چند ماه پیش، از سر تواضع و تکریم به جلاد سعودی یعنی بن سلمان نوشته شد، کانال احمدی‌نژادی که تقریباً ۷۰ ـ ۸۰ درصد پست‌هایش را به پوشش سخنان احمدی‌نژاد اختصاص می‌دهد، سعی کرده است پروژه مشترکی با کاترین شکدم ـ برای دوستان اشغالگر خود! ـ پیش ببرد و کارپرداز آن‌ها شود

در این میان برخی اکانت‌های جعلی مجازی هم دروغ‌های شاخداری را علیه برخی اعضای سپاه مانند سردار جوانی مطرح کرده و مدعی ارتباط شکدم با او شده‌اند، حال آنکه چنین ادعایی نیز از اساس دروغ و یک جعل تمام و کمال است. خود سردار جوانی هم در متنی که برای تسنیم ارسال کرده، چنین مسئله‌ای را از اساس تکذیب و تأکید کرده است که نه او را می‌شناسد و نه ارتباطی با او داشته است؛ بنابراین در مجموع به‌نظر می‌رسد، نفوذ واقعی که رخ داده، رسوخ یک تفکر صهیونیستی و کارپردازی برای این رژیم توسط کانال احمدی‌نژادی است وگرنه مصاحبه گرفتن علیه اسرائیل و سعودی فی‌نفسه ارتباطی با نفوذ ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار