کد خبر: ۲۰۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
 وزیر نفت از افزایش ۲.۵ برابری وصول درآمد‌های نفتی و ۳.۵ تا ۴ برابری درآمد‌ها در بخش گاز خبرداد.
وصول ۲.۵ برابری درآمد‌های نفتی کشوربه گزارش  خبرگزاری صداوسیما به نقل از شانا، جواد اوجی در نشست فصلی گزارش‌گیری طرح‌های احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها با اشاره به جریان مذاکرات برجامی کشور گفت: افزایش وصول درآمد‌ها دست مذاکره‌کنندگان کشورمان را در وین باز گذاشته است. 
 
وزیر نفت وقوع احتمالی توافق در مذاکرات وین را عامل گشایش‌هایی برای کشور دانست و گفت: اگرچه گشایش‌هایی بر این احتمال مترتب است، اما با توجه به شرایط بین‌المللی که همه شاهد آن هستیم، مشخص نیست گشایش‌ها چقدر تداوم داشته باشد و بر همین اساس باید از فرصت پیش‌آمده نهایت بهره را ببریم.
 
وی در همین ارتباط با بیان اینکه شرایط استفاده از گشایش‌های بین‌المللی نباید جایگزین فرصت‌های داخلی شود، تصریح کرد: ظرفیت‌های داخلی خوبی در این سال‌ها فراهم شده است و نباید این فرصت‌ها قربانی گشایش‌های بین‌المللی شود.
وزیر نفت همچنین از فراهم شدن امکان ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های پالایشی و پتروپالایشی خبر داد.
 
اوجی ضمن بررسی پیشرفت پروژه‌های بهینه‌سازی پالایشی و پتروپالایشی و دلایل تأخیر برخی از این پروژه‌ها از شرکت‌های دخیل در این امر خواست پیشرفت طرح‌ها را طبق برنامه ارائه‌شده، پیش ببرند.
 
وی همچنین با بیان اینکه وزارت نفت در قبال امتیاز‌هایی که برای تسهیل توسعه طرح‌های پالایشی و پتروپالایشی از هیئت دولت دریافت کرده، برنامه‌هایی را ارائه داده است افزود: مجریان این طرح‌ها باید برای به نتیجه رسیدن هرچه سریع‌تر طرح‌ها تلاش کنند که در صورت تطابق نداشتن پیشرفت طرح‌ها با برنامه‌های ارائه‌شده، امکان سلب امتیازات، تسهیلات و معافیت‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، وجود دارد.
 
وزیر نفت گفت: پیشرفت اجرای طرح‌های مذکور، زیر ۴ درصد در ماه صرفه اقتصادی مدنظر را ندارد و مدیران این طرح‌ها باید در نظر داشته باشند در صورت تاخیر در سلب امتیاز‌های در نظر گرفته‌شده، تمایزی برای شرکت‌ها قائل نمی‌شویم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار