کد خبر: ۲۰۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
طرح جامع ساماندهی سواحل آزاد شده تهیه و به دولت ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رامسر با اشاره به ماموریت این وزارتخانه از سوی رئیس جمهور برای تهیه برنامه گردشگری برای ۶۰ متر حریم ساحلی آزاد شده، گفت: طرح جامع ساماندهی سواحل آزاد شده تهیه و به دولت ارائه شده است.
عزت الله ضرغامی افزود: جلسات متعددی با وزرای جهادکشاورزی و راه و شهرسازی به این منظور برگزارشد و آیین نامه‌ای هم در حال تنظیم است که بعد از توافق سه وزارتخانه اعلام عمومی می‌شود تا افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در سواحل آزاد شده دارند اقدام کنند.
به گفته ضرغامی؛ مازندران با دارا بودن ۳۴۰ کیلومتر نوار ساحلی بیشترین سهم از سواحل جنوبی دریای خزر را دارد و این موضوع در کنار سفر‌های نوروزی و تابستانی میلیون‌ها مسافر، بحث توسعه گردشگری در سواحل مازندران را بیشتر مورد توجه قرار داده است.
ضرغامی در حاشیه بازدید از مجموعه دهکده ساحلی رامسر نیز با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ طرح نیمه تمام این حوزه در مازندران گفت: این طرح‌ها فعال هستند و ۲۶ هزار میلیارد برای همه مجموعه‌ها اعتبار نیاز است که تلاش می‌کنیم اولویت‌ها تعیین شود.
وزیر گردشگری به بودجه اختصاصی حاصل از این سفر اشاره کرد و افزود: برای بخش خصوصی که در این حوزه در حال سرمایه گذاری است از تبصره ۱۸ مجلس برای تسهیلات استفاده می‌شود.
وی به تفاهم نامه جدید با صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: ۶ هزار میلیارد از صندوق توسعه ملی با ویژگی‌های خاص مبنی بر اینکه شخصی یکبار از تسهیلات استفاده کرده و برای دومین هم تسهیلات در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.
ضرغامی افزود: منطقه گردشگری رامسر علیرغم اینکه متعلق به شهرداری است، طبق قرارداد به بخش خصوص واگذار شده تا بخش خصوصی تجهیزاتی را فراهم کند.
وزیر گردشگری با بیان اینکه هدف از آزادی سازی سواحل دسترسی مردم به دریا و ساحل است خاطرنشان کرد: با آزاد سازی سواحل باید تاسیسات خدماتی برای مردم فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار