کد خبر: ۲۰۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
بازار ارز و طلا امروز با خبر توقف مذاکرات وین شاهد افزایش قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
سیگنال جدید از مذاکرات به قیمت دلار و سکه
به گزارش صبحانه،قیمت دلار در ابتدای معاملات بازار امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ نسبت به روز پنجشنبه گذشته ۵۳۰ تومان بالاتر بود. این اسکناس آمریکایی امروز با ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان مبادله شد. نرخ دلار در نیمه روز بر روی ۲۶ هزار و ۲۴۰ تومان قرار گرفت. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار  رشد اندکی را ثبت کرد و با ۲۴ هزار و ۴۲۲ تومان مبادله شد که نسبت به دو روز پیش رشد ۴۷ تومانی را نشان می دهد .

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۴ هزار و ۲۸۳ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۵۲۷ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۶ هزار و ۷۶۹ تومان و قیمت فروش آن ۲۷ هزار ۳۸ تومان بود.

نرخ حواله درهم رشد کرد

نرخ حواله درهم در بازار امروز همزمان با افزایش قیمت دلار رشد کرد . قیمت درهم امروز ۱۸۰ تومان بر ارزش خود افزود و با ۷ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۶ هزار و ۴۴۵ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

دلار به کمک بازار سکه رفت

قیمت اونس طلا در بازار امروز نوسان چندانی نداشت و با ۱۹۹۱ دلار معامله شد. اما در بازا داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه امامی با کمک نرخ دلار افزایش را تجربه کردند . قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۷ هزار و ۶۰۰ تومان به ۱ میلیون و ۲۲۸ و ۲۰۰ تومان رسید . قیمت سکه هم  توانست ۱۶۵ هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید و با ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شود.  با احتساب قیمت ۲۵ هزار و ۴۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲   میلیون و ۲۹۹ هزار تومان به دست آمد. و اندازه حباب سکه  هم و ۰.۸۲  درصد بود.

سیگنال جدید از وین به بازار ارز

اخبار مذاکرات برجام  بار دیگر در بازار ارز تهران داغ شده است. اخبار رسیده حکایت از توقف موقت مذاکرات دارد. آن طور که گفته شده مذاکرات به علت عوامل خارجی به وقفه نیاز  دارد  اما متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.

به نظر می رسد که درخواست روسیه مبنی بر گرفتن تضمین از آمریکا برای تحت تحریم نبودن تجارت خارجی تهران و مسکو در پسا برجام به یک چالش جدید تبدیل شده است.بازار ارز تهران هم در واکنش به همین عامل خارجی و توقف مذاکرات ارایش صعودی  به خود گرفته است./اقتصادنیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار