کد خبر: ۲۰۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
گروه استان‌ها- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری بی‌نام در سال ۱۴۰۱ برای تهسیل امور سرمایه‌گذاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنبم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی در یکصدومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: یکی از موارد مورد تاکید رئیس جمهور که رسالت اصلی این ستاد است، افزایش بهره‌روی صنایع موجود در استان است.

وی ادامه داد: همه صنایع تعطیل، نیمه تعطیل و فعال باید احصا شده و ظرفیت موجود را توسعه داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: موضوع بازسازی، نوسازی و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل باید با جدیت بیشتری در سال آینده پیگیری شود و گزارش دقیق در این عرصه تدوین شود.

دهنوی گفت: موضوع اقاله برای واحدهای تعطیل شده توسط بانک‌ها در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان مطرح شد که دستور دادند موضوع اقاله پیگیری و ساز و کارهای لازم توسط وزارت اقتصاد اعلام شود.

وی اضافه کرد: ما انتظار داریم بانک‌ها نیز خودشان وارد عرصه شوند و راهکارهای کارگشا ارائه دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از منابع بانک‌ها به سمتی می‌رود که هیچ اشتغالی ایجاد نمی‌کند.

دهنوی گفت: ما باید فکری به حال نظام ارتباط بین مالیات، بیمه و بانک کنیم و در کنار هم کمک کنیم که مسیر هزینه منابع بانکی به سود مردم و حفظ منابع بانک باشد.

وی اضافه کرد: اگر منابع بانک به سمتی برود که اشتغال ایجاد نشود به صورت طبیعی آن تسهیلات بازگشت لازم را نخواهد داشت و منابع هدر می‌رود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بر اهمیت موضوع اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید نسبت به موضوع اشتغال دغدغه داشته باشند و وظایف محوله را با جدیت دنبال کنند.

دهنوی بیان کرد: موضوع صدور مجوزهای بی‌نام در توسعه سرمایه‌گذاری در استان نقش اساسی دارد و سبب می‌شود دیگر سرمایه‌گذار برای یک مجوز ساده مدت‌های طولانی معطل نخواهد شد.

انتهای پیام/581/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار