کد خبر: ۲۰۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
یک شرکت دانش بنیان که در حوزه تولید کودزیستی فعال است پس از سه بار تمدید مجوز، در چهارمین دوره، با مشکل روبرو شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ آقای ابراهیمی مدیرعامل این شرکت می‌گوید: این شرکت سابقه فعالیت ۷ ساله در زمینه تولید کود زیستی دارد و تاکنون سه بار مجوز فعالیتش تمدید شده است، اما در دوره چهارم با مشکل تمدید نشدن مجوز از سوی موسسه آب و خاک جهاد کشاورزی مواجه شده است.
 
 
اگر چه اسدی رئیس موسسه آب و خاک جهاد کشاورزی معتقد است تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تولید کودزیستی با روشی که در این کارخانه تولید می‌شود، ممکن است برای پوست انسان مخاطراتی داشته باشد و بر این مبنا مجوز جدید برای شرکت صادر نشده، اما مدیر شرکت دانش بنیان می‌گوید: همه آزمایش‌های لازم در این زمینه انجام شده و تاکنون به هیچ مشکلی در خصوص مخاطرات ایجاد شده این کود برای پوست انسان برخورد نکرده ایم.
 
ابراهیمی می‌افزاید: ۱۰ میلیارد دلار برای این شرکت سرمایه گذاری کرده، اما هم اکنون با وضع پیش آمده، تکلیف این شرکت نامعلوم است.
 
پس از پیگیری‌های ما، رئیس موسسه آب و خاک کشور گفت: قرار است با برگزاری جلساتی که در آن نخبگان حوزه حضور دارند راهکاریی برای فعالیت موقت این شرکت ارائه شود ضمن این که در درگاه صدور مجوز که باید همه زوایای صدور و تمدید مجوز‌ها به صورت شفاف قرار گیرند هیچ توضیحی درباره تعیین تکلیف شرکت‌هایی که مجوزشان تمدید می‌شود ارائه نشده است.
 
در هر صورت انتظار می‌رود که شرایط به گونه‌ای مهیا شود که تولیدکنندگان بابت تولیدشان متضرر نشوند و از طرفی از لحاظ بهداشتی مشکلی برای مصرف کنندگان به وجود نیاید.
 
مکتوب گزارش از: فرزاد آذری بقا خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار