کد خبر: ۲۰۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: تا پایان سال جاری ۱۰ هزار تاکسی فرسوده شهر تهران نوسازی می شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی گفت: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی در این دوره مدیریت شهری نوسازی  ناوگان تاکسیرانی شهر تهران است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از تاکسی‌های پایتخت فرسوده هستند، افزود: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ای بین شهرداری تهران، صندوق کارآفرینی امید و شرکت‌های خودروسازی در سال گذشته منعقد شد و تا کنون نیز ۵ هزار تاکسی نوسازی شده‌اند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه قرار بود تا پایان ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار تاکسی نوسازی شود، ادامه داد: به دلیل ناهماهنگی‌هایی که در حوزه تامین منابع مالی و تحویل خودروها انجام شد، تنها ۵۰۰۰ تاکسی فرصت نوسازی در سال گذشته پیدا کردند.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی شهرداری تهران قرار است تا پایان سال جاری ۱۰ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود.

شفیعی در ادامه با اشاره به افتتاح ۵ ایستگاه مترو تا پایان ۱۴۰۰ توسط شهرداری تهران یادآور شد: با توجه به اینکه پایانه اکباتان یکی از پایانه‌های مهم در ناوگان مترو است، اکنون پیشرفت عملیات عمرانی آن به بیش از ۹۰ درصد رسیده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه اورهال قطارهای مترو یکی از مهمترین برنامه‌های ضربتی شهرداری تهران در این دوره است، تاکید کرد: در سال گذشته با توجه به منابع محدودی که در اختیار داشتیم، توانستیم بخشی از واگن‌های مترو را اورهال کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تامین لوازم یدکی مورد نیاز قطارهای مترو، گفت: یکی از نیازهای ما در شرکت بهره‌برداری مترو، تامین لوازم یدکی تعمیرات قطارهای مترو بود که به دلیل کم توجهی در دوره گذشته، تقریبا انبارهای لوازم یدکی مترو خالی بود اما با تامین منابع مالی و عقد قراردادهایی که برای تامین این تجهیزات منعقد شد. اکنون در حال تامین قطعات یدکی ضروری هستیم که بخشی از این لوازم در حال تولید است و بخشی نیز در حال حمل به سمت انبارهای مترو است.

وی در بخش دیگری ازمصاحبه خود با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه اتوبوسرانی افزود: اجرایی کردن قرارداد خرید ۱۷۵ اتوبوس یکی از اقدامات مهم در این دوره مدیریت شهری است که تا کنون ۱۱۰ دستگاه اتوبوس تحویل و وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شده است که در مرحله بعد نیز ۲۰ دستگاه دیگر آن با پرداخت نقدی شهرداری مجددا به ناوگان اضافه می‌شود؛ که در حال مبادله بخش غیر نقدی آن هستیم.

شفیعی ادامه داد: تعمیر و تعویض مخازن گاز CNG اتوبوس های شهر تهران یکی دیگر از اقداماتی بود که در حوزه اتوبوسرانی انجام شد. یکی از مشکلات ما در این بخش بی‌توجهی به تعمیر و تعویض مخازن ۷۰۰ اتوبوس گاز سوز شهر تهران بود که باعث شد اتوبوس‌ها از چرخه خدمات رسانی خارج شوند.

وی بیان کرد: با همکاری دولت در سال گذشته مخازن بیش از ۱۵۰ اتوبوس تعویض شد و مابقی اتوبوس‌ها نیز درصف تعویض مخازن CNG قرار دارند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ روزانه مخازن گاز پنج تا هفت اتوبوس تعویض می شود.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار