کد خبر: ۲۰۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
مهرماه سال ۱۴۰۰ شایعات زیادی درخصوص واکسن کرونا و فروختن ایران به چین منتشر شد که هیچ کدام صحت نداشت.

خبرگزاری فارس، مهمترین شایعات، تحریفات و ترفندهای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و کاربران معاند و ضدانقلاب در سال گذشته را بازخوانی می‌کند. در ادامه مهمترین شایعات منتشر شده در مهرماه  ۱۴۰۰ را مرور می‌کنیم:

* فروش واکسن برکت 

یکی از مهمترین شایعات مهرماه سال گذشته مربوط به فروش واکسن برکت بود که سید حیدر محمدی مدیر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو همان زمان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص برخی از اظهارات درباره فروش واکسن برکت به صورت آزاد این شایعه را تکذیب کرد و گفت: فروش هرگونه واکسن کرونا در کشور غیرقانونی بوده و واکسن برکت نیز به صورت رایگان به دست می‌رسد(اینجا را بخوانید).

 

* فوت بازیگر مشهور پس از تزریق واکسن برکت!

ایران اینترنشنال در ادامه دروغ پراکنی‌های خود مدعی شدعزت‌الله مهرآوران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون مهرماه سال گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. پس از انتشار این خبر برخی رسانه‌های ضدانقلاب مدعی شدند که وی دو دوز واکسن ایرانی برکت دریافت کرده بود(اینجا).

 

* حمله به واکسن برکت این بار با فتوشاپ!

برخی نیز در اولین ماه پاییز با تصاویر استقبال مردم از واکسن ایرانی برکت را با فتوشاپ دستکاری کردند تا اینگونه وانمود کنند که مردم به این واکسن اعتماد ندارند(اینجا).

 

 

* دستگیری فرمانده سپاه اندیمشک

دوم مهر ماه کلیپی از یک دستگیری به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد که برخی کانال‌ها آن را با تیتری به فرمانده سپاه اندیمشک منتسب کردند، اما این موضوع واقعیت نداشت(اینجا را بخوانید)

 

 

* دستگیری قاضی دادسرای اوین

در همین ماه برخی رسانه‌های معاند شایعه‌ای مبنی بر دستگیری یکی از بازپرسان دادسرای امنیت «اوین» از سوی حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه منتشر کردند که  دادسرای عمومی و‌ انقلاب تهران همان موقع این موضوع را تکذیب کرد(اینجا).

 

 خبرگزاری فارس در گزارشی نیز به صورت مفصل به کارنامه ورزشی اینترنشنال علیه ایران(اینجا) و شیطنت‌های بی بی سی فارسی علیه تیم ملی فوتبال ایران(اینجا) پرداخت.

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار