کد خبر: ۲۰۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
فرماندار شهرستان فردوس گفت: شهرستان فردوس شاخص‌ها و ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان، به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌ روشی مؤثر برای حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان و ماندگاری گردشگران در این شهرستان است.

وی با ابزار خرسندی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده ستاد خدمات سفر، افزود: صنایع‌دستی و سوغات فردوس یکی از ظرفیت‌های مهم در جذب گردشگر است که خوشبختانه امسال با برگزاری این نمایشگاه‌ها گوشه‌هایی از این توانمندی‌ها جهت معرفی ظرفیت‌های استان به نمایش عمومی گذاشته شده است.

وی توسعه و بهبود زیرساخت‌های گردشگری، اشتغالزایی آسان و ارزان در راستای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد مقاومتی، بازاریابی، تبلیغات و برندسازی، جذب سرمایه‌گذاری، بهره‌برداری اصولی و جامعه از ظرفیت‌ها و امکانات وسیع گردشگری را از محورهای راهبردی در حوزه گردشگری دانست.

«مهدی روشن» فرماندار شهرستان فردوس نیز اظهار داشت: شهرستان فردوس شاخص‌ها و ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری را دارد و هم‌اکنون نیز شهرستان با وجود جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی فراوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری داخلی محسوب می‌شود که در راستای توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های شهرستان بی‌شک نقش بخش خصوصی تأثیرگذار است.

«روح‌اله صداقت‌طالبی» رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نیز گفت: تبلیغات نقش مهمی در معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های شهرستان دارد.

وی اضافه کرد: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی اقلام تبلیغاتی معرفی پتانسیل‌های شهرستان، پوستر آثار تاریخی شاخص و نقشه اماکن گردشگری در چادرهای راهنمای مسافران در ورودی‌های شهرستان و ستادهای اسکان بین مسافران توزیع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گفت: برای تحقق شعار «فردوس، شهری برای گردشگری» علاوه بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را از اولویت‌های توسعه شهرستان و جذب سرمایه‌گذار دانست و خواستار تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار