کد خبر: ۲۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
توفان شن که از دو روز گذشته در منطقه سیستان شروع شد، همچنان یکه تاز میدان است و باز هم امروز هوای سیستان را از شرایط سالم خارج کرد.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، بر اساس هشدار هواشناسی از ابتدای هفته جاری شاهد پدیده وزش باید شدید و گردو غبار در منطقه سیستان بودیم که امروز نیز دوباره در آخرین لحظات حضور خود در این دیار اوج گرفت و غلظت گرد و غبار را به ۱۹۱ میکرو گرم رساند.
 
سرعت باد ۶۰ کیلومتر در ساعت
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار مهر گفت: از صبح امروز مجددا توفان در کمتر از ۲۴ ساعت اوج گرفت و اکنون با سرعت ۶۰ کیلومتر در منطقه در حال وزیدن است.
 
علی ملاشاهی افزود: پیش بینی می شود از عصر امروز از شدت توفان کاسته شود و از فردا دیگر شاهد پدیده گرد و غبار در منطقه نباشیم.
 
وی با اشاره به گرمای هوای سیستان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان یاد آور شد: اکنون دمای هوا در سیستان ۳۴ درجه است که طی روزهای آینده افزایش پیدا می کند.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود روند افزایشی دما تا اوایل هفته آینده در استان حاکم باشد.
 
 ۱۰۶۵ نفر امداد رسانی شدند
 
مرکز اطلاع رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر از امداد رسانی به یک هزار و ۶۵ نفر از مردم گرفتار در توفان شن بخش مرکزی شهرستان هیرمند خبر داد.
 
بر اساس اعلام این مرکز به مردم روستاهای غلامعلی دادخدا، بزی، ملا نور محمد که در مسیر شن های روان قرار دارند امداد رسانی شد.

برچسب ها: سیستان ، شن ، توفان
نام:
ایمیل:
* نظر: