کد خبر: ۲۰۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
گروه استان‌ها ــ درحالی‌که براساس اعلام قبلی فعالیت مدارس در کشور از ۱۴ فروردین ماه حضوری است، براساس گفته مسئولان آموزش و پرورش استان مرکزی فعالیت مدارس در این استان نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و در راستای ارتقا کیفیت فرآیند آموزش و یادگیری دانش‌آموزان، فعالیت مدارس از 14 فروردین ماه حضور خواهد بود و تمامی کلاس های درس در مدارس استان مرکزی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

این درحالی است که طی روزهای اخیر، اقدامات مختلفی برای بازگشایی مدارس و حضوری شدن دوباره مدارس در استان مرکزی انجام شده که در این راستا مسئولان آموزش و پورش استان مرکزی از آماده‌سازی مدارس برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس خبر می‌دهند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به وضعیت برگزاری حضوری کلاس‌های درس در استان مرکزی اظهار داشت: مدیران مدارس باید نظام مراقبت بهداشتی را ارتقا و افزایش داده و در صورت مشاهده علائم بیماری در دانش آموزی، وی از دیگران جدا شود از سوی دیگر تمامی مدارس باید دارای سیستم تهویه مناسب بوده و تزریق واکسن کرونا مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.

احمدرضا نوزانی افزود: از چهاردهم فروردین ماه 1401 آموزش در تمامی دوره های تحصیلی به صورت حضوری بوده و همه دانش آموزان مطابق با برنامه درسی، در سر کلاس های درس در مدارس حاضر خواهند شد که این تصمیم به منظور جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش آموزان و رفع چالش های آموزش غیرحضوری در بستر فضای مجازی اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده در استان مرکزی، مدارس این استان آمادگی لازم جهت برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری را داشته و همه عوامل اجرایی و تربیتی آموزشگاه‌های استان از روز چهاردهم فروردین ماه مطابق با برنامه هفتگی در مدارس حاضر می‌شوند که با بازگشایی مدارس و حضور کام و صد درصدی دانش آموزان در کلاس‌ها، همه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس به صورت حضوری آغاز خواهد شد.

نوازنی خاطرنشان کرد: بنابراین آموزش تمامی مقاطع تحصیلی در استان مرکزی به صورت حضوری انجام می شوند و ظرفیت‌ بسترهای فضای مجازی تنها در صورت نیاز به عنوان ابزار مکمل آموزشی به کار گرفته می‌شود و هیچ کلاس درسی در بستر مجازی و شبکه شاد تشکیل نمی‌شود.

برگزاری برنامه نمادین بازگشایی مدارس در استان مرکزی

این درحالیست که براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی براساس تصمیم ستادملی کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزشگاه‌ها در مدارس و باتوجه به اهمیت ارتقای کیفیت یاددهی- یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان مراسم نمادین بازگشایی مدارس استان ورز یکشنبه 14 فروردین ماه 1401 برگزار می‌شود.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته این برنامه نمادین روز 14 فروردین ماه و از ساعت 7.30 صبح با حضور مسئولان استان در دبیرستان نمونه کوثر اراک در خیابان شریعنی این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/711/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار