کد خبر: ۲۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از نقض ادعایی حریم هوایی ترکیه توسط روسیه گفت این حادثه می‌توانست به شلیک به سمت جنگنده روسیه منجر شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا با بیان این ادعا که مسکو حریم هوایی ترکیه را نقض کرده می‌گوید این اقدام می‌توانست به شلیک به جنگنده روس منجر شود.
 
 «کری» با بیان اینکه واشنگتن از نقض حریم هوایی ترکیه «به شدت نگران است گفت که او رایزنی‌ها با مسکو را بیشتر کرده است.
 
وزیر خارجه آمریکا که در شیلی حضور دارد گفت: «ما در این باره به شدت نگرانیم، چون در صورتی که این دقیقاً همان چیزی است که اگر ترکیه به آن واکنش نشان می‌داد می‌توانست به شلیک (به سمت جنگنده روس) منجر شود و این دقیقاً همان چیزی است که ما درباره آن هشدار داده‌ایم.»
 
کری اضافه کرد رایزنی‌های دیپلماتیک را با هدف کسب اطمینان از جلوگیری از درگیری‌های تصادفی بین روسیه و جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش حادث نمی‌شود.
 
وزیر خارجه آمریکا همچنین بار دیگر مسکو را به داشتن انگیزه‌هایی فراتر از نبرد با گروه تروریستی داعش در سوریه متهم کرد.
 
وی گفت: «من به روسیه می‌گویم که "عامل" آنها که در ورطه گرفتاری بزرگی است، لازم است مستقیم‌تر بداند که روسیه چه چیزی به ما گفته و او برای پایبند ماندن به تعهدات بین‌المللی‌اش ملزم به انجام چه کاری است.»
 
کری ادامه داد: « اگر او این کار را انجام ندهد، ما به سمتی حرکت خواهیم کرد که ضامن ایجاد تروریسم و درگیری‌های بیشتر و نابوی کامل سوریه است.»
 
 

برچسب ها: کری ، ترکیه ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر: