کد خبر: ۲۰۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا زندیان پیش ‌ ‌ازظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط تورم‌زا و اقتصادی سخت کشور که در طول 8 سال گذشته اتفاق افتاد رفع مشکلات معیشتی مردم به عنوان یک دغدغه اصلی رویکرد و سیاست اصلی دولت و مجلس است و این مهم در بودجه 1401 عینیت پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: تصویب فوق‌العاده ویژه کارکنان قوه قضائیه، افزایش حقوق کارمندان، معافیت‌های مالیاتی، ممنوعیت هزینه صدور مجوز کسب و کارها و بخشودگی مالیاتی کسب و کارهای آسیب‌دیده تنها جزئی از تلاش‌های مجلس انقلابی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از مشکلات در کردستان گرفتارشدن سرمایه‌گذاران در بروگراسی اداری اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در دستگاه‌ها است که باید این مشکلات برداشته شود.

زندیان در ادامه از تصویب 3 هزار میلیارد تومان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هم خبر داد و گفت: 500 میلیارد تومان هم برای حمایت از  زندانیان نیازمند در لایحه بودجه لحاظ شده است.

وی از اختصاص 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای نیازمندان زیرپوشش نهادهای حمایتی و رایگان‌بودن هزینه انشعابات دستگاه‌های خدمات‌رسان برای این قشر را از اقدامات خوب دولت و مجلس نام برد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌35 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تصویب شده است و این مهم می‌تواند زمینه توانمندسازی این قشر نیازمند را فراهم سازد.

وی در ادامه گفت: 5 هزار میلیارد تومان ویژه کمک به معلولین و بیماران صعب‌العلاج و نیازمند کشور اختصاص پیدا کرده است.

زندیان از حمایت تمام عیار مجلس از بخش کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: کشاورزی محور اصلی اقتصاد و اشتغال کردستان است و توجه ویژه مجلس به این حوزه تحول جدی در بخش کشاورزی استان را فراهم می‌کند.

وی افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و قبول مجوزهای چاه و دام به عنوان ضمانتنامه بانکی و اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار ویژه اجرای قانون حدنگار را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد و گفت:‌ الزام‌ حقوق ماهانه نمایندگان مجلس و نظارت بر دانشگاه آزاد و تصویب ابطال پرونده‌های پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند از دیگر حرکت‌های انقلابی و ارزشمند در مجلس بوده است.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار