کد خبر: ۲۰۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
ایسنا نوشت: واحد موسوم به "فرماندهی مرکزی" در ارتش آمریکا اعلام کرد ژنرال مایکل "اریک" کوریلا، از ژنرال‌های نیروی زمینی این ارتش که در طی دوران خدمت نظامی‌اش چند مدال دریافت کرده، به ریاست این فرماندهی منصوب شده است.

به گزارش پایگاه میلیتری دات کام، کوریلا سابق بر این فرمانده لشگر هجدهم هوابرد واقع در پایگاه فورت برگ کارولینای شمالی بوده و از اوت ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ به عنوان رئیس ستاد واحد "فرماندهی مرکزی" ارتش آمریکا (سنتکام) خدمت کرده است. او از افسران فارغ التحصیل آکادمی ارتش آمریکا واقع در وست پوینت بوده و دارای مدرک تحصیلات تکمیلی از دانشگاه رجیس در دنور آمریکا و همینطور کالج ملی جنگ در واشنگتن دی.سی است.

کوریلا در ماه ژانویه از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ریاست این فرماندهی معرفی شد و سنای آمریکا در اوایل فوریه او را در این سمت تایید کرد. کوریلا در مراسم شروع به کار در این فرماندهی گفت: من مفتخر به خدمت کردن در کنار سربازان، ملوانان، هوانوردان، نگهبانان، تفنگداران دریایی، ماموران گارد ساحلی و کارمندان غیرنظامی این فرماندهی هستم.

واحد سنتکام ناظر بر هیات‌های ارتش آمریکا در ۲۱ کشور مربوط به مناطق خاور میانه، آسیای مرکزی و بخش‌هایی از جنوب آسیاست. در ۲۰ سال گذشته، این واحد فرماندهی مسئول عملیات‌های ارتش آمریکا در عراق و افغانستان بوده است.

لوید آستین، وزیر دفاع فعلی آمریکا، در بازه مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۶ فرمانده این واحد ارتش آمریکا بوده است. او در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: واحد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به پیشرفت خود تحت رهبری کوریلا در زمانه‌ای حساس در منطقه‌ای که خطرناک و پیچیده باقی مانده است، ادامه خواهد داد.

کوریلا در این سمت جانشین ژنرال کنت "فرانک" مک‌کنزی، کسی که در مارس ۲۰۱۹ فرماندهی‌اش بر این واحد را شروع کرده بود، می شود. مک‌کنزی در دوران خدمتش مسئول مدیریت خروج ارتش آمریکا از افغانستان که در پایان منجر به کنترل یافتن طالبان بر افغانستان شد، بود.

ژنرال مک‌کنزی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: در ۲۱ سال گذشته واحد سنتکام تنها واحد فرماندهی رزمی در تماس نزدیک و پایدار با دشمنان آمریکا بوده است. من نمی‌توانم کسی شایسته‌تر از اریک کوریلا برای نوشتن فصل بعدی فعالیت سنتکام پیدا کنم.

کوریلا بیش از ۴۴ هزار تن از اعضای ارتش آمریکا و خانواده‌های آنها را در خارج از این کشور و حدود ۵۰۰۰ پرسنل مقر فرماندهی مرکزی واقع در پایگاه مک دیل متعلق به نیروی هوایی آمریکا در تامپای فلوریدا را رهبری خواهد کرد.

311311

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار